Ja. Ken je de film up?
Wetenschappers hebben dit getest en het huis ging de lucht in. Dus dan moet een mens zeker lukken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja! Via een ballonvaart.
Maar ik denk dat jij bedoelt zonder attributen. Ik denk het écht niet.
Ik ga je gestelde vraag volgen. Mss kan het wél. Ben benieuwd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een duurdere methode is een gasballon. De envelop/ballon is bolvormig, met een aanhangsel (de 'vulslurf') aan de onderkant. De vulslurf dient in de eerste plaats om de envelop met gas te vullen. Vroeger werd daarvoor vooral lichtgas gebruikt, omdat het gemakkelijk verkrijgbaar is. Lichtgas bevat onder andere waterstof en koolstofmonoxide, het is dus brandbaar en giftig. Tegenwoordig gebruikt men vaak helium, dat absoluut veilig is, maar veel duurder. Na de start blijft de vulslurf open. De envelop is namelijk, in tegenstelling tot die van de speelgoedballon, niet van rekbaar materiaal, en het gas zal niet direct door de vulslurf ontsnappen. Stijgt de ballon echter, dan zet het gas uit door de verminderde luchtdruk, en dan moet het kunnen ontsnappen, zodat de ballon niet barst.

Een gasballon heeft natuurlijk geen gasbranders. Om te stijgen moet de ballonvaarder ballast uitwerpen. Daarvoor hangen er meestal zakken met zand aan de mand. Om te dalen, trekt de ballonvaarder aan het ventielkoord dat door de vulslurf naar het ventiel bovenin loopt; daardoor loopt er wat gas weg.

Een reis met een gasballon kan een hele dag duren, of zelfs meerdere dagen, maar door de kosten van de gasvulling zijn gasballons zeldzaam geworden..

Toegevoegd na 27 minuten:
Op de foto: Een Heliumballon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is ooit getest bij mythbusters. En het kan wel zeker. Je hebt alleen wel een hele hoop grote heliumballonnen nodig. Ik weet niet precies hoeveel maar misschien kun je die aflevering nog eens terugkijken. Of anders eens op youtube wat zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wou met hetzelfde antwoord komen! http://www.youtube.com/watch?v=NC-Km7aUjgc
ja dit zou best wel kunnen als je bijv. een paar ballonnen om je lichaam bind en door bijv in een luchtballon te stappen.