Kan een dief door naar je sleutel te kijken weten waar je woont?

Mijn huissleutel is gestolen en ik vroeg me af of er iets op de sleutel staat waardoor je kunt zien waar die gene woont

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
7.1K

Het beste antwoord

De fabrikant heeft geen idee in welke deur zijn slot komt. Hij kan dus ook geen adres o.i.d. op de sleutel zetten. Bovendien zou het ook gewoon een domme aktie zijn omdat het de veiligheid niet ten goede komt.

Wel is in sommige sleutels een nummer gegraveerd met een nummer. Dat nummer correspondeert met een slot. Maar het nummer van dat slot is bij een gesloten deur, normaal gesproken, niet te zien.

In de basis ben je dus veilig.

Wel kan een ervaren dief soms het merk en het type van het slot herkennen. Dat is soms wél van buitenaf herkenbaar. Maar ga maar eens zoeken... dat valt niet mee. In de praktijk hoef je je hier ook geen zorgen over te maken.

Wat sommige mensen wél doen is zélf hun adres in een sleutelhanger aan de bos hangen. Dit in de hoop dat een verloren sleutel terugbezorgd wordt.

Tja... dan is het voor een dief natuurlijk ook een koud kunstje.

Zolang je dat niet gedaan hebt is een verloren sleutel nauwelijks tot het bijbehorende slot te traceren.

Als bonus nog een extra tip:
Van veel bonuskaarten van Albert Heijn is bij AH ook het adres bekend. Een sleutelbos met een label van een AH-bonuskaart kan gewoon in de brievenbus van de KPN gedeponeerd worden. De post bezorgt de bos dan bij een kantoor van de AH waarna zij deze weer doorsturen naar het adres van de bonuskaart.

Naast de AH zijn er meerdere aanbieders van deze eenvoudige en (mits je de aanbieder vertrouwd) veilige oplossing.

Toegevoegd na 18 minuten:
Oeps... 'KPN' moet natuurlijk TNT- post zijn.... :-p
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bezorgd de KPN post?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
@kees52
Oeps.... Nee, dat moet natuurlijk TNT zijn !

Andere antwoorden (2)

Nee, dat kan niet. Of het moet zijn dat je er zelf je postcode en huisnummer in gegraveerd hebt.
jc54
8 jaar geleden
Zou kunnen als je in een wijk woont waar allemaal huurhuizen zijn en als je dus zelf in een huurhuis woont maarja om die sleutel nou te proberen op honderden deuren...