Weet iemand of je ook Jonagolds kunt gebruiken om appeltaart mee te bakken???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Jonagold kan je prima gebruiken. Maar let wel op met suiker. De meeste recepten gaan uit van Goudrenet en dat is een beetje zure appel. De jonagold gaat meer richting zoet, dus je hebt minder suiker nodig.

Anders springt het glazuur van je tanden als je een hap neemt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Uitstekend. jonagold is een stevige appel die niet snel tot moes vergaat en daarom goed geschikt voor het maken van gebak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, krijg je prima resultaat mee.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, hoor gaat zeker lukken.
Ik gebruik voor de appeltaart altijd elstar of jonagold
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Destijds toen ik nog taart bakte, werd gezegd dat je voor de appeltaart beslist goudreinet moest gebruiken. Maar dit had ik nooit in huis als ik een taart wilde bakken, dus nam ik de appels die er wel waren, meestal Jonagold. En dat smaakte prima.