wat moet je doen als je telkens vertraging met de trein/bus hebt en je baas gelooft je niet helemaal meer?

na een tijdje lijkt het wel een smoes ofzo..

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Het beste antwoord

Half uurtje eerder vertrekken?
Mocht je dan veel te vroeg op je werk zijn, kun je ook een half uurtje eerder weg (afhankelijk van waar je werkt natuurlijk).

Misschien werkt onderstaande link ook wel.. heb de site nog niet helemaal goed bestudeerd, maar lijkt me wel valide.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Een bus eerder nemen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je elke dag hierdoor te laat komt is het inderdaad een smoes dus een trein/bus eerder nemen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Precies. Als je altijd je aansluiting mist op een bepaald traject moet je dus eerder van huis gaan. Simpel. niet de fout an je baas dat jij een half uur langer wilt blijven liggen. Ik rij met de auto omdat het veel sneller is op mijn traject (Scheelt een uur op 45minuten autorit). Maar als het giet van de regen ga ik 15mins eerder weg omdat ik weet dat het druk wordt. Ga ook niet bij mijn baas zeggen dat het drukwas en ik dus later ben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je zou kunnen proberen om dan gewoon is op tijd te vertrekken. Ik kan met de reactie van je baas namelijk wel voorstellen, als je consequent te laat bent is het inderdaad gewoon een smoes voor niet vroeger willen vertrekken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
voor mij klinkt dat ook als een smoes, als ik ergens een afspraak heb zorg ik dat ik altijd iets te vroeg ben, in mijn branche kom je niet geloofwaardig over als je te laat komt.
en natuurlijk kan er wel eens iets fout gaan maar als dat structureel wordt dan moet je gewoon eerder vertrekken.
bekijk het eens vanaf de andere kant, hoe zou jij reageren als een van je werknemers steeds te laat komt?
Ik zou 'm gewoon een vette waarschuwing geven en anders voor dat ene uurtje per dag ontslaan, kijken of ie dan wel op tijd komt.
jij verwacht wel van je baas dat ie je gewoon blijft betalen, maar voor wat hoort wat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je mijn werknemer zou zijn dan had ik je al lang als werkgever heel duidelijk gemaakt dat je dan maar moet zorgen dat je op een andere manier wel op tijd kan zijn. Er zijn legio mensen die wel op tijd kunnen zijn met het openbaar vervoer...

Dit is voor menig werkgever de meest klassieke smoes. Net zoals het "sorry, maar de brug stond open", of "de spoorbomen bleven erg lang gesloten" verhaal...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jij moet zelf zorgen op tijd te zijn. Een keertje te laat zal wel geaccepteerd worden. Ik sta elke dag in de file. Mag ik dan elke dag een uur te laat komen, en een uur eerder vertrekken? Eg-nie :-)

Je zou wel met je baas uit kunnen werken hoe dit aan te pakken, samen. Wellicht mag je iedere dag eerder beginnen en dit compenseren met de dagen dat je te laat komt, maar dat werkt niet als je lopende-band-werk doet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Woon-werkverkeer kost tijd, en vertragingen komen voor. Weet je dat er op jouw traject vaak vertraging is, is het (net als bij mensen die dagelijks in de file staan) je eigen verantwoordelijkheid om die kennis te gebruiken bij je beslissing over hoe laat je op moet staan en vertrekken. Het is namelijk jouw verantwoordelijkheid om op tijd op je werk te komen, niet die van de NS.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
met de auto komen en zeggen dat er file stond