omdat je niet snel op een leger kindsoldaten gaat lopen schieten, je gaat toch niet zomaar kinderen doden?

ook is het zo dat kindsoldaten het makkelijkst te ronselen zijn/geweldadig ontvoeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je voor je antwoord. Wij reizen veel en hebben al vaak kindsoldaatjes gezien, echt afschuwelijk. Ik snap ook nooit waarom ouders hier in Nederland hun kinderen in van die legerbroeken laten lopen (weet je wel, met van die camouflageprint). Ze moesten eens weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik moet eerlijk bekenne, ik heb zelf ook een bermuda met camouflageprint maar ik vind het ook echt vreselijk!
zag vorig jaar nog een documantaire over van die kindsoldaten, was er een jongentje dat zo'n 50 mensen had moeten doden, hij voelde er op het gegeven moment niks meer van....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat van die camouflagebroek is je vergeven hoor ;). Ik denk dat ik me er té bewust van ben omdat ik die soldaatjes zelf heb zien lopen. Ja echt te triest voor woorden, van die kinderen die met zwaar geschut lopen te sjouwen - ze kunnen het amper dragen. Precies zoals je zegt, ze leggen gewoon mensen om, zonder daar nog enig gevoel bij te hebben.
Deze zijn makkelijk in te zetten en erg goedkoop..

Erg zonde!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat kinderen makkelijk te pakken zijn door het leger,
ze zijn bang en doen wat je zegt,.
ze zijn goedkoop en ze kunnen ze alles wijsmaken.
ze worden al heel jong gehersenspoeld en ze weten niet meer goed wat ze doen.
14 jaar geleden
De mensen die de oorlog begonnen zijn hebben verschillende redenen om kindsoldaten in te zetten: ze zijn klein, lenig en goedkoop. Kinderen kun je nog erg veel leren. Ze kunnen niet goed inschatten hoe gevaarlijk een situatie is en zijn niet bang om dood te gaan. Ook hebben ze geen gezin dat van hen afhankelijk is en ze nemen dus meer risico’s.

Een deel van de 300.000 kindsoldaten heeft zich door de omstandigheden aangesloten bij een leger. Vaak gaat het om weeskinderen, vluchtelingenkinderen of kinderen uit extreem arme of gebroken families. In het leger hebben zij onderdak, bescherming en voedsel, of tenminste een geweer waarmee zij hun voedsel kunnen stelen.

Sommige kinderen hebben zich aangesloten bij een van de strijdende partijen om de dood van een van hun familieleden te wreken. Tienduizenden kinderen worden echter onder dwang gerekruteerd en ontvoerd door gewapende groepen. In Sierra Leone werden naar schatting twintigduizend kinderen ontvoerd door de rebellen van het Revolutionary United Front. In Uganda zijn meer dan dertigduizend kinderen ontvoerd door het Lord’s Resistance Army. In Congo worden kinderen door alle strijdende partijen onder dwang gerekruteerd.