Komt er wel eind aan de wereld,of is dagdeelsoordeel wel waar????

Weet jij het antwoord?

/2500

je zegt nu twee keer hetzelfde. dus dan is het moeilijk om een keuze te maken.

Nee, is al vaker voorspeld en nog nooit uitgekomen. Ik geloof daar niet in.

ik denk dat er ooit wel een einde aan de wereld kan komen maar dat dit vooral veroorzaakt word door de mensheid die slecht met de aarde omgaat.

Ja, er komt een (happy) einde aan de wereld, maar of ook alle gestorvenen zullen opstaan betwijfel ik toch. Het wordt dan meer stapelen, vrees ik.

Ja. Onze wereld is een tijdelijk fenomeen. Martijns nuchtere insteek van hierboven is verfrissend wat dat betreft en in principe onweerlegbaar bovendien. Die ster waar we omheendraaien met z'n allen brandt met het uur harder (op). Duurt naar het schijnt nog meer dan zes miljard jaar voor hij ploft maar dan is alles hier als het goed is al lang en breed verbrand. Van stof tot stof.

Het einde van de wereld ligt min of meer vast omdat we afhankelijk zijn van de zon. De zon is gewoon een ster, die toevallig erg dichtbij staat, en sterren hebben niet het eeuwige leven. Zodra de zon "op" is en ontploft gaat de aarde er ook aan. Dit heeft dus dan verder niks met een dagdesoordeels of geloof te maken maar is puur een wetenschappelijk feit.

Eens zal er een einde komen aan het bestaan. Maar daarvoor weten we eigenlijk te weinig. De een gelooft immers in leven na de dood, de ander denkt dat we ergens anders naar toe gaan. Dus of het einde echt een einde is zoals wij het kunnen bevatten blijft de vraag.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100