Vandaag in het palijs het Loo geweest maar van wie is al dat antiek wat er in staat b.v een bed uit 16zooveel

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paleis ;-)

Het beste antwoord

Paleis Het Loo valt onder de RGD (Rijksgebouwendienst) en is bezit van de Nederlandse staat. Een deel van de inrichting is ook cultuurgoed van de Nederlandse staat.

Paleis Het Loo is tegenwoordig een nationaal museum. Het museum trekt circa 400.000 bezoekers per jaar. Regelmatig worden in het museum tentoonstellingen georganiseerd, onder andere met stukken uit de collectie van het Koninklijk Huisarchief. Het Koninklijk Huisarchief werkt verder mee aan gemiddeld 30 tentoonstellingen per jaar in binnen- en buitenland om de collectie zoveel mogelijk in de openbaarheid te brengen.
Het Koninklijk Huisarchief is het huisarchief van het Nederlandse Koninklijk Huis

Bovendien is ook een groot gedeelte van de vaste opstelling uit de Koninklijke Verzamelingen afkomstig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij is alles wat aanwezig is op het terrein van het Loo eigendom van de koninklijke familie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door verschillende mensen gemaakt. Maar van de koninklijke familie. Je kon daar ook informatie boekjes krijgen. Maarja.. dat kost weer geld. Heb ik zelf wel gedaan. Zal eens kijken of ik 'm kan vinden en of er verder iets over in staat.