mijn poes verliest op dit moment erg veel haren. De borstel zit bij iedere keer gebruiken helemaal vol met haren. Je kan ook zo hele plukken.

De poes eet goed heeft een glans over de vacht. Maar het lijkt wel of alle haren los zitten. Drinkt goed. is speels. en lief. Wat is u advies. De poes heeft een hele dichte vacht.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4K

Antwoorden (7)

Heel veel blijven borstelen is het enige wat je voor de poes kunt doen. Ze verliest al die haren door de extreme hitte, het is heel natuurlijk, ze doet een dikke jas uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies,de zomervachtje.
de poes veel haren verliest , dat heeft iedere kat bij warm weer.
Wij doen ook lichtere kledij aan in de zomer.
Wees gerust , de vacht groeit terug als het weer kouder
wordt.
Je mag de kat borstelen ,maar nog veel beter is kammen met een vlooienkammetje (niet alleen voor vlooien) , maar het is een heel dicht kammetje dat veel haren plukt.
een vochtige spons met lauw water ,kan je de haren natmaken , eens nat mag het nog wat natter.
Dan heeft poes geen schrik meer en vindt het zalig.
En dan de natte haren kammen.
Dan heb tevens bijna geen last meer van de ruif in zetels en in huis

Toegevoegd na 8 minuten:
Veel mensen zijn allergisch voor de ruifharen van poezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodra warm weer aanhoud verliezen ze extra vacht. Wintervacht is al weg. Maar bij aanhoudende warmte verliezen ze nog meer haar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak je geen zorgen. Het is heel normaal. Ik kan mijn kat wel de hele dag blijven kammen wat hem betreft. Hij vindt het zalig en verliest bakken haar. Zo gaat dat nu eenmaal bij aanhoudend warm weer.
13 jaar geleden
Komt gewoon door de hitte, mijn laminaat vloer is ook veranderd in een hoogpolig tapijtje de afgelopen dagen.
Poes vind t trouwens heerlijk als de haren eruit ge-aait worden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de poes is in de rui, volkomen normaal.
borstel haar regelmatig, maar niet iedere dag, dat is teveel van het goede en versnelt de rui.
voor een mooi vachtje kan je de poes een paar druppels visolie over het eten geven.
voor een goede verwerking van de binnengekregen haren geef ik malt pasta van gimpet, zodat de haren er aan de achterkant uitkomen, en ze geen haarballen kotsen op m'n kleed.
13 jaar geleden
Dat is heel normaal. Als het een paar dagen erg heet is dan doen ze een extra jasje uit. Het gaat dan om de onderharen van de vacht als het weer kouder wordt stopt dit weer. en blijft het een periode koud dan groeien die haartjes weer aan om de kat warm te houden maar wordt het plotseling warm dan verliest tie ze weer. Als het goed is eet de kat ook minder want hij moet ook zijn vet laagje kwijt. Tegen de winter gaat hij ook weer meer eten en wordt de vacht weer voller. Vaak wisselen ze dan ook nog even de hardere en langere haren die boven op liggen.