Zoek je al feitjes op GV ?

Ik betrap me er op dat iedere keer als ik iets even zeker wil weten of verifieren, ik automatisch naar Google ga, en soms zelfs (oh, schande) rechtstreeks naar Wikipedia.

Maar inmiddels hebben we hier natuurlijk ook al een leuke vraagbaak opgebouwd, en zojuist heb ik voor het eerst een feitje inderdaad primair HIER gezocht en gevonden.

Gebruik jij GV al als vraagbaak als je iets wilt weten, of zit je nog voornamelijk aan de 'vul'-kant ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1K

Het beste antwoord

Nee, daar heb je m.i. weinig aan.
Je kunt alle esoterische vragen sowieso overslaan, want daar is geen koek van te bakken.
En wat de overige vragen betreft heb je geen flauw idee of het beste antwoord ook echt goed is. Heel vaak is dat namelijk niet zo. Wiki-Answers heeft een 'betrouwbaarheidsfactor' voor de mensen die antwoorden. Dat geeft nog ietwat houvast. Ietwat...
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt helemaal +1

Andere antwoorden (7)

Alleen m'n eigen vragen (+antwoorden) zoek ik op. De rest is Wikipedia of Google (of nieuwe vraag stellen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, mijn eerste bron is nog altijd wiki
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik Copernic... Dat is een zoekprogramma...

en voornamelijk als vul-bak idd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, voor mij geldt dat niet. Simpelweg omdat je eerst allerlei antwoorden op die specifieke vraag moet doorworstelen. En 'het beste antwoord' hoeft niet altijd de 'beste bron' te zijn.

Daarnaast is het ook nog zo dat je gemiddeld minstens zes pagina's krijgt wanneer je het zoekwoord intypt. En dan komen er allerlei vragen voorbij waar je zoekwoord inzit maar die niets met jouw vraag te maken heeft op dat moment. Dus het werkt niet snel en efficiënt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De zoekfunctie vind ik waardeloos; de kans is nog groter dat je via google bij een vraag op GV komt, dan dat je hem in de GV zoekmachine vind. Ik zoek dan meestal ook per categorie door de gesloten vragen waardoor ik spontaan tegen leuke vragen en feitjes aanloop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik zoek overal , vooral Google. Wikipedia heb ik niet zo een vertrouwen in. Als ik iets zoek wil ik feiten. Dus goed onderbouwd.

Toegevoegd op 09-06-2009 23:04:12
maar voor huis-tuin-keuken vragen is het wel van toepassing, de GV-site.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, als ik echt wat wil weten is daar Good Old Google.
En daar vind ik tot nu toe altijd al alles wat ik wilde weten.