wie heeft ervaring met dierenbescherming(-pesterij) en eend?

Geachte belanghebbende,

Afgelopen anderhalve maand ben ik al vier keer lastig gevallen door de dierenbescherming die aan de deur verhaal komt halen over onze gekochte pekingeend. Heeft een prima hok voor de nacht en overdag loopt zij rond in de achtertuin, inclusief zwembassin. We zijn zeer gehecht aan deze spierwitte en aanhankelijke eend. En ik denk dat ik wel mag zeggen zij ook aan ons. Loopt achter mijn dochters aan de brandgang in en het openbaar trottoir op.
De dierenbescherming beweert dat zij er meldingen van krijgt dat het onder niet dierwaardige omstandigheden wordt gehouden. En het verboden is een eend als huisdier te hebben. Bij de eerste keer is al gekonstateerd dat de omstandigheden waar ze ondergehouden wordt, prima zijn. Ze komen alleen steeds terug omdat er iemand steeds melding van blijft maken. Ze zeggen dat ze op elke melding moeten kontroleren, maar is er nu lijkt het mij echt sprake van pesterij.
Inmiddels durven mijn dochtertjes niet meer naar de deur te gaan. Bang dat er weer nare mensen zijn die ze onder vragen. Ja, dat gebeurt echt. Twee volwassen 'dierenliefhebbers' van de dierenbescherming ondervragen aan de deur een kind van 10 jaar of jonger. Kan ik aangifte doen bij de politie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

als ik jou was ging ik er zeker mee na de politie.
en wat ik raar vind is dat als de D.B je een keer heeft gehoord en hun vonden dat t dier op goed onderhouden word hun steeds blijven komen..
Waarschijnlijk heb je buren of in de buurt mensen, die je het plezier niet gunnen met de eend..
doe verstandig en ga aangifte doen.
en vraag altijd of de D.B zich wil legitimeren en anders bel de D.B op en vraag hun of er controleurs van hun bij je zijn geweest want als er een melding is gedaan staat t ook bij hun in t systeem..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja dit lijkt op pure pesterij van iemand in de buurt.
Ik zou kontakt opnemen met de dierenbescherming om het te bespreken en als dat niet werkt zou ik inderdaad naar de politie gaan. Of de politie hier ook wat mee doet weet ik niet maar ik hoop voor jullie dat ze in gesprek gaan met de dierenbescherming.
Heel veel plezier nog met het eendje.

Toegevoegd na 3 minuten:
Mijn ervaring met de dierenbescherming is heel goed, in mijn geval ging het over de katten overlast van de buurman. We zijn er toen heel goed uitgekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus 1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eef, bedankt.
De dierenbescherming komt alleen op een melding af die gegrond is.De inspecteur komt langs ,constateert of er iets mis is ,of er sprake is van dierenmishandeling offff dat het bewuste dier een goed heenkomen heeft.
Dit wordt genoteerd (tijd,plaats,naam van de eigenaar,omstandigheden enz) en dan wordt dit in de database opgeslagen.
Mocht er weer een melding van komen,dan wordt er gekeken in de database,is het dier goed bevonden,dan komen de inspecteurs niet meer langs.De LID (LandelijkeInspectieDienst) blijft natuurlijk niet 100x naar dezelfde melding toehollen als dit in orde bevonden is.

In jou geval is er sprake van: pestrij van de buren
of
iemand geeft zich uit voor inspecteur.
Bel de LID op en vraag hoeveel keer ze voor jou geval zijn langs geweest.
Zijn ze maar 1x langs geweest,en andere zeggen dat ze van de LID zijn,politie bellen.

Een inspecteur van de LID hoort zich eerst te legitimeren.

Als er daadwerkelijk sprake is van dierenmishandeling,wordt het dier na 3x bezoek van de LID ,in samnewerking van de politei het dier verwijderd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als aanvulling op dit prima antwoord, maak even een foto van de persoon die zich uitgeeft als dierenbeschermer met je mobiel of camera.
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slim!
Ha, die Gast25271;

Serieuze controleurs van de Dierenbescherming zullen hun zaakjes niet met jonge kinderen afhandelen. Ik zou in ieder geval elke keer de gegevens van de controleurs vragen en noteren. Als er inderdaad meerdere malen is gecontroleerd terwijl jullie niets te verwijten valt, neem dan zelf contact op met de Dierenbescherming, leg het verhaal uit en vertel eventuele (nep-)controleurs dat je bij een volgende herhaling aangifte gaat doen bij de pliesies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker naar de politie gaan! Dat kan gewoon niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dierenmishandeling is als je een dier met opzet pijn doet. Uit het verhaal blijkt dat het alles behalve dierenmishandeling is! Gewoon naar de politie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dierenmishandeling is niet alleen met opzet pijn doen, maar ook verwaarlozing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, verwaarlozing valt er ook onder. En dat hoeft ook niet met opzet, als iemand te oud of ziek is om goed voor een dier te kunnen zorgen, kan het dier toch weggehaald worden, hoe goed die persoon het ook bedoelt en zijn best doet. Als het slecht is voor het welzijn van het dier, moet er gewoon iets aan gedaan worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar verwaarlozing is in feiten toch ook pijn doen, maar dan van binnen.