Op de hoogte van je oog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt af van de persoon van wie je de ooghoogte wil weten. En dan is het gewoon de hoogte van je ogen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Rhijn65;

Grappige vraag. Met 'ooghoogte' wordt geen specifieke hoogte in centimeters aangeduid, maar bij benadering de hoogte waarop de meeste volwassenen iets van vrij dichtbij (ook al zo lekker vaag) goed kunnen zien. Een spiegel die op ooghoogte hangt is daar een leuk voorbeeld van; zonder de maten van de spiegel te weten ben je dan nog niet veel wijzer.ook kun je het begrip ooghoogte maar beperkt toepassen, bij al te grote voorwerpen werkt het niet. Het is meestal de juiste hoogte waarop borden en aanwijzingen voor iedereen goed te lezen is zonder daarvoor je nek te moeten verrekken of door de knieën te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedieningsinstrumenten zoals bijvoorbeeld kamerthermostaten worden doorgaans op 'ooghoogte' gemonteerd. Dit komt in de praktijk neer op ca. 150cm vanaf de vloer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh mooi, dan kan ik net mn navel zien...
Zo'n 10 tot 15 centimeter minden dan je totale lichaamslengte lijkt mij ;)