Waarom gebruiken we tijd als het altijd NU is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (8)

Om te plannen bijvoorbeeld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om dingen die nog komen moeten aan te kunnen geven...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat dat slim is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om een bepaalde periode in de geschiedenis aan te duiden, of een afspraak in de toekomst te maken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is dus een slechte vraag. En ja die bestaan wel. (zie hier boven)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat de mens zich anders niet van dieren kan onderscheiden! juist door gevolgen te overzien (wat dieren niet kunnen) is de mens speciaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat zonder tijd alles tegelijk zou gebeuren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ons bewustzijn tijdruimtelijk is. We kunnen het
NU (waarin alles in werkelijkheid tegelijk gebeurt, zie hierboven) daardoor niet bevatten en kunnen daarom alleen denken in toekomst en verleden.