Waarom krijg je in het ziekenhuis je schone washandjes binnenstebuiten gekeerd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

Dat gebeurt in de wasserette, en met opzet : zo blijft namelijk de binnenkant (die je gaat gebruiken) nét iets schoner dan de buitenkant (die iedereen in handen heeft in de wasserette, de inpak- en distributie van de schone was en de uitdelers in het ziekenhuis.
Meteen na ontvangst keren, dan ben jij de enige die de schone dan buitenkant heeft aangeraakt.

Als het zou kunnen zouden ze het bij handsdeken wellicht ook doen, maar die keren een beetje lastig binnenstebuiten ;-D

Toegevoegd na 29 seconden:
Handsdeken ?? Welke vinger schoot er nu weer uit ?? Handdoeken natuurlijk....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marleen, dit is in de wasserette echt niet te doen. In het textielreinigingsbedrijf waar ik heb gewerkt hadden we het wasgoed van meer dan 20 verschillende instellingen. Dit betekent dat je per dag wel meer dan 2000 washandjes hebt te wassen. Die gaan ze echt niet allemaal rechtrekken voor de hygiene :-) Ook in de instellingen zelf doen ze dat niet want ik heb ook op de linnenkamer van een verpleeghuis gewerkt en zo de washandjes terugkwamen van de wasserij zo gingen ze ook weer in de kasten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik in de wasserij werkte, ging alles waar iets 'in' kon zitten, binnenstebuiten de trommel in en zo bleef het. Onderbroeken (luiers), zakken, washandjes, alles.
Dat hygieneverhaal is natuurlijk een leuke bijkomstigheid en niet de reden, maar het zou best kunnen dat ze daar inmiddels ook wat efficienter werken natuurlijk.... Wat me wel opvalt is dat ze inderdaad ALLEMAAL binnenstebuiten zitten, en niet een páár of 50/50. Hoewel 2x7 weken ziekenhuis natuurlijk maar een kleine steekproef is ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lig nu voor de 7e keer en ze zijn allemaal binnenstebuiten...

Andere antwoorden (5)

Dan kun je die aantrekken en dan is de buitenkant nog helemaal schoon, onaangeraakt... En eigenlijk "steriel" dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is waarschijnlijk niet altijd zo. De volgende keer krijg je datzelfde washandje waarschijnlijk rechtgetrokken uitgekeerd. De reden hiervan is dat vuile washandjes vaak binnenstebuiten van de handen worden getrokken en ook zo bij de vuile was gaan. In het textielreinigingsbedrijf (waar ik zelf heb gewerkt) gaan ze natuurlijk niet al die washandjes allemaal weer goedkeren, dus die komen dan gewoon weer binnenstebuiten op de schone stapel was te liggen. Wanneer je je met zo'n binnenstebuiten getrokken washandje zou wassen en je trekt hem andersom, dus 'goed' van je handen, dan zal die de volgende keer ook zo terugkomen van de wasserij.

Maar omdat de meeste mensen een binnenstebuiten washandje rechttrekken en hem er vaak weer andersom aftrekken lijkt het net alsof ze altijd binnenstebuiten zitten gekeerd als je ze weer schoon krijgt uitgereikt.

Hoe gaat het trouwens met je? Leuk om je weer eens even te lezen :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
jij verdient een "was" vinkje ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, lol! Maar ik vond het altijd wel erg leuk werk, dus wat dat betreft... ;-) Maar ik stond dan ook altijd ergens bij de schone was, hoewel daar je daar ook wel eens een kunstgebit of een uitgewassen stomazakje tussenvond. Maar dat haalde het nog niet bij de verhalen die je soms hoorde van de uitsorteerders van de vuile was wat zij soms allemaal tegenkwamen :-/ Bij ons was het in ieder geval geen doen om dan ook nog eens al die duizenden washandjes op èèn dag weer recht te trekken, zowel vuil als schoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk zo'n uitgebreid toegelicht antwoord...!
Het gaat nog niet zo goed met me want heb nog geen uitslag van de cystes en tumor.. maar mag vanavond wel naar huis...hoop donderdag dan meer te horen...
Rieneke1
14 jaar geleden
heerlijk dat je weer naar huis mag congoleo!:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O wat fijn inderdaad dat je dat dan thuis af mag wachten. Sterkte dan!
Dan zie je die bruine strepen op de buitenkant niet meteen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoonte van vele verpleegkundige, het washandje van je hand gelijk binnenste buiten keren. Zodat de vuile kant binnen in zit, net als je bij plastic handschoenen doet bv.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, washandjes worden door verpleegend personeel binnenste buiten van de handen getrokken zodat je wanneer je de was op ruimt niet in een vuil washandje grijpt. In de wasserij gaan ze deze washandjes niet allemaal weer terug draaien zodat je ze gewoon binnenste buiten aangereikt krijgt.