Hebben katachtigen (richting sneeuwluipaard) een goed gehoor? En zo ja, hoe goed?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Katten hebben een scherp gehoor en nemen geluiden waar die buiten onze gehoorgrens liggen. Dit is de reden dat uw kat al schijnt te weten dat de bel gaat of dat u wordt opgebeld, terwijl u zelf nog geen geluid gehoord hebt. De kat heeft de eerste ijle geluidstrillingen al eerder dan u opgevangen.
Witte katten met blauwe ogen zijn vaak doof. Maar zelfs dove katten schijnen met behulp van andere lichaamsdelen dan de oren, te kunnen 'horen'. Waarschijnlijk betekent dit dat ze de geluidstrillingen op de een of andere wijze voelen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Katachtigen hebben goede oren. Vaak kun je zien aan de manier waarop gejaagd wordt hoe goed bepaalde zintuigen zijn, waar wolven heel goede neuzen moeten hebben om hun prooi niet kwijt te raken tijdens een kilometerslange achtervolging, moeten katten, zoals de sneeuwpanter, die vaak vanuit een hinderlaag hun prooi bespringen heel goede oren hebben om precies te weten waarheen ze moeten springen ook als ze hun prooi niet kunnen zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet alleen sneeuwluipaarden hebben een goed gehoor maar ook ander dieren, de meeste katachtigen en ik denk wel alle dieren kunnen ongeveer 2 hertz horen.
dat kun je ook zien als er een orkaan of iets aankomt.