Je dochter van 15 wil een tatto . Je bent het er niet mee eens Hoe lost je dit op ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3K

Het beste antwoord

ik zou haar goed duidelijk maken dat jij dat niet wil.
als ze het echt graag wil moet ze gewoon wachten tot ze 18 is. dan kan ze er zelf ook nog even goed over nadenken
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Zij is minderjarig, en een tatoeagewinkel die graag blijft voortbestaan zal nooit een tatoeage zetten zonder toestemming van de ouder - als ze het met wel al zouden doen, overigens. Einde discussie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie, dacht ik ook even niet aan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rond die leeftijd heb je dat sowieso. Maar volgens mij, als je als ouder van vroeg af aan duidelijk en consequent grenzen stelt, en je hier ook aan houdt, moet dit probleem niet al te groot zijn.
Probeer een compromis te sluiten. Bv als ze tot haar 18e niet rookt mag ze een tattoo. 2 vliegen in 1 klap A ze rookt niet en B grote kans dat ze tegen die tijd geen tattoo meer wil!

Helpt dit niet, laat haar wat mislukte tattoos op internet zien, misschien schrikt dat haar af. Nog een mogelijkheid is, als ze het wil dan moet ze het zelf betalen en als ze dan de prijzen van die dingen ziet dan wil ze toch misschien liever die gave broek...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of ze rookt stiekem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dan heeft ze iig nog geen tattoo... het gaat meer om de bedenktijd, niet om het niet roken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik een kind had, zou ik het erger vinden als het zich richting longkanker zou werken.
Ik zei tegen mijn zoon als je het huis uit bent maak je die keuze maar.......in de hoop dat hij na zou denken en hoopte ik natuurlijk dat hij van gedachten zou veranderen. Uhh hihii hij heeft er een maar heeft het wel zelf besloten. En hij is nu volwassen..dus heb ik er niets over te zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zelf een jongen van 17 en me neef heeft eigen tattooshop.

Maar ik weet bij mezelf dat het pijn doet & dat het er nooit af kan.

Zelf hou ik meer van naturel, en als tattoo`s goed waren had ik er al geboren mee geweest :)

Ik zou met haar overleggen dat ze beter nog even kan wachten tot ze 17-18 is.
Want dan ga je heel anders denken vindt ik zelf.

Misschien wordt ze dan ook niet zo overgehaalt meer door andere mensen/vrienden.

Ik zou het gewoon verbieden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je zou is voor de gein haar die prijzen laten zien.
dan lacht wel anders ( ik kan trouwens gratis)

Of zeg dat ze eerst meer ruimte moet trainen.
aangezien ik een kruis op me arm over paar jaar wilt ( een kleintje maar wel mooie )

Maar iedereen zegt dat ik eerst meer spieren moet kweken.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je spreekt jezelf tegen -1
Tja, pubers he, geef aan dat het niet voor niets is dat de leeftijdsgrens op 18 is gesteld. Probeer goed jouw redenen om het niet te doen te formuleren, en laat haar eens 5 (goede) redenen opschrijven om het wel te doen (waarmee je nog wel duidelijk maakt dat ook als vindt ze er 5 de toestemming nog niet binnen is).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga is op internet zoeken naar de ziektes die je van die dingen kan krijgen.

als je gevoelig bent voor die ziekte neem je er echt geen ik heb zelf een hanna tatto gehad en meteen uitslag.
als ik een echte zou nemen dan zouw ik nooit meer goed kunnen douchen.

je kan dus zeggen dat je in de meeste gevallen die ziekte krijgt en dus is het heeel onverstandig.
(een leugentje om best wil mag best)
(en als je daat de oolog mee wint is het nog beter) :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pubers willen nou eenmaal anders zijn en gek doen. Hoort bij de leeftijd. Onze dochter wilde op die leeftijd een tongpiercing.

Voor ons was het heel simpel. Het gebeurt niet PUNT! Als je 18 bent mag je je hele lichaam laten piercen en tattoëren, maar tot die tijd gebeurt het niet. Einde discussie. Nu is ze 19 en snapt niet dat ze dat toen wilde. Ze is blij dat ze het niet gedaan heeft.

Ga er vooral niet over discussieren, je verliest het. Ook geen compromissen sluiten. Dit gaat over zaken die levenslang zijn en daar kunnen ze op die leeftijd nog niet zelf over beslissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is er precies op te lossen?
Ik heb een dochter van twaalf en voor haar wil ik maar 1 ding: dat ze gelukkig wordt. HOE ze dat wordt vind ik niet zo interessant, het is haar leven.
Ze doet nu een lang-leve-de-lol ie klas VMBO-t, terwijl ze slim zat is voor VWO. Ma en ik praten als Brugman en Brugvrouw. Jaja, morgen begint ze met leren.
So what? Als ze er over zes jaar achter komt dat wij gelijk hadden en ze beter harder had kunnen werken, dan leert ze daar van, moet in de avonduren gaan zitten leren en kan wederom op onze 100% steun rekenen. En dan wordt ze alsnog gelukkig. Omdat ze er zelf voor gekozen heeft en het zelf opgelost heeft. Gelukkiger dan wanneer we haar met zweep en wortel zes jaar achter het huiswerk hadden gedwongen – ben ik van overtuigd.
Een tatoo heeft ze nog niet gevraagd, maar als ze dat ooit nou echt wil. Het is haar leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh zeker, pubers zijn ongeleide projectielen. En doen tig dingen waar ze spijt van gaan krijgen. Maar spijt kan geen kwaad, integendeel. Spijt is inzicht in je eigen fouten, en dat is goud waard. Als iemand je geen fouten laat maken, leer je niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook! Je kan er voor kiezen een puber voor zichzelf te laten kiezen. Maar dan wel graag bewust kiezen, niet holadegiechel een tattoo-shop binnenwaaien en hop, laten we eens gek doen. Hou dat gerust op 18! ;-)
Vertel haar dat ze nog groeit, haar huid dus ook.
De tattoo die ze nu zou laten zetten zal er over 5 jaar héél anders uitzien. En dan bedoel ik niet mooier...

Op www.justneedles.nl (website van een tattoostudio) staat geschreven:
"Het is niet verstandig om een tattoo aan te brengen als je jonger bent dan 16 jaar. Je lichaam is nog in de groei en de tattoo kan lelijk vervormen als je lichaam groeit. Wil je toch een tattoo, dan heb je uitdrukkelijke toestemming nodig van je ouders of voogd."

Op een site van GGD staat:
"Wil je het toch, dan moet een ouder-verzorger met legitimatiebewijs meekomen naar de studio en het toestemmingsformulier ondertekenen."

Hoe dan ook, pubers en tattoos zijn geen goede combinatie.
Voor je het weet ziet je dochter eruit als het meisje op onderstaande afbeelding...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is verboden om onder de 18 jaar een tatoeage te zetten.
Dus ze moet nog 3 jaartjes wachten.