Welke alledaagse gebruiksvoorwerpen kun je voor minder ongebruikelijke dingen gebruiken?

In dit geval dan maar een schaar om kipfilet in kleine stukjes te krijgen? Het knippen van kipfilet vind ik makkelijker dan snijden... Mijn gasten kijken mij vreemd aan??

Toegevoegd na 13 minuten:
alle tips zijn welkom, niet alleen over koken!!!

Toegevoegd na 17 uur:
inderdaad zoals jullie al opmerkten bedoel ik inderdaad gebruikelijke in plaats van ongebruikelijke. Maar wat een geweldige vindingen allemaal zeg!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
6.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ook, wellicht levert het boeiende en praktische tips op
Rieneke1
13 jaar geleden
ik knip de filet ook altijd :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-) mijn gasten waren verbaasd dus vandaar. ik vind knippen ook praktisch
itsme
13 jaar geleden
ik gebruik liever kipdijfilet... dat is veel sappiger en lekkerder dan de kipfilet want die wordt (relatief gezien) zo droog als je het in gerechten verwerkt.
Maar ook die kipdijfilet knip ik met een speciale schaar daarvoor :-)
jc54
13 jaar geleden
Er gaat niets boven een GOED geslepen koksmes.
Rieneke1
13 jaar geleden
haha republikeintje, dat kan best eens zo zijn :)
bamibal
13 jaar geleden
Ik neem aan de je "minder gebruikelijke dingen" bedoelt?
Rieneke1
13 jaar geleden
bedoeld wordt oneigenlijk gebruik van dingen, zo vat ik het op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is 'oneigenlijk' Ik zie het meer als anders praktisch gebruik van huishoudelijke dingen.
Rieneke1
13 jaar geleden
oneigenlijk is het gebruiken voor iets anders dan waar het orgineel voor bedoeld is.
dat kan zeker positief zijn :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
minder ongebruikelijk moet minder gebruikelijk zijn, neem ik aan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
scherp maar je hebt gelijk ja
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schaar= ook ideaal voor kouseband (de groente dan, he?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wauw- hoe simpel de vraag is, hoe meer plussen, en dat voor Sinterklaas nog wel, dat kan die goeie ouwe kindervrind nooit meer inhalen :-)

Het beste antwoord

Mijn afdruiprek voor de afwas is een radiator-grilletje van een Citroen Visa, en werkt prima!

Toegevoegd na 2 dagen:
misschien lukt het zo..
http://lh3.ggpht.com/_9WVIuHgjtO0/TPtisyQs9HI/AAAAAAAAABk/tqA9JQfY1Fk/s640/IMAG0258%282%29.jpg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is heel inventief +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus als ik een Visa'tje zonder grilletje zie rijden ben jij dat. Dan staan je borden en kopjes erin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha ha, helaas heb ik geen visa, dat lijkt me wel erg leuk, maar ik heb de oude onderdelen uit de schuur ge-recycled :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
foto?? ben erg benieuwd. dan ben je wat mij betreft erg hoog genomineerd voor beste antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk! even kijken of het lukt met mn mobiel..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop dat het nu gelukt is.. er ging van alles mis gister.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een radiatorgrille van een Citroen Visa als afdruiprek? Geweldig, dat is iets van buitenshuis dat geintegreerd wordt binnenshuis, ook nog met foto!! Ook geweldig de overige antwoorden, ik dacht echt dat er niemand anders was die bijv. kipfilet knipte....
Als het goed is allen +1 Bedankt, wat een inspiratie weer

Andere antwoorden (51)

ik vind tonkinstokken heel handig.
ze zijn bedoeld om m'n planten mee te ondersteunen, maar ik vind ze ook heel handig om kattenspeeltjes van onder de kast te zwiepen.
ook zijn ze handig om in een verstopte stofzuigerslang te porren.
13 jaar geleden
Nu je toch al over een schaar hebt, pizza's knippen gaat mij beter af dan snijden.
jc54
13 jaar geleden
Wat veel mensen doen is hun bierflesje openen met een aansteker. Wat minder gebruikelijk, maar wat ook wel voorkomt is hetzelfde maar dan met de trouwring of een duimstok (zie ik een bekende bouwvakker nog wel eens doen, of zelfs met het gebit, wat dan weer niet echt een gebruiksvoorwerp is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met het spatbord van een tank gaat dat ook heel goed. Maar die heb ik niet alledaags in de buurt.
een theelepeltje...om meeëters uit te drukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet er wel zo'n goedkoop lepeltje voor hebben dat een holle gleuf heeft aan de achterkant.
bamibal
13 jaar geleden
Trouwens, ik kom niet op de thee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lepeltje gebruik ik dan ook niet voor de thee (toch?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf best veel meeëters dus ik zou het fijn vinden om precies te weten hoe jij dat doet, kan je er ook mischien een plaatje bij sturen met wat voor lepeltje je het doet? alvast bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan iemand dan een plaatje of filmpje erbij sturen hoe je dat dan moet doen.
Een half ingedraaide schroef in een langwerpig stukje hout van 10cm. Zo gebruikt men dit als flesopener in Birma en ik ook thuis. Werkt beter dan de gewone openers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een gewone snoeischaar, kippengaas knippen, gaat 10 x sneller dan met en draadtangetje.
Neem er een gewone , goedkope snoeischaar voor en dan kan je heel veel gaas mee knippen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook een goeie! +1
misschien ben ik nu wat melig maar badeendjes schijnen ook meerdere doelen te kunnen dienen......
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ken ook verhalen over electrische tandenborstels..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet wat, goedkoper dan tarzan
amigo
13 jaar geleden
toch heb ik zelf bij tarzan wel prettigere associaties
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of zo'n klein flesje uit mijn avatar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel vrouwen gaan in bad met de Playmobil boot van zoonlief. Het van een batterij voorziene trillende motortje halen ze er echter vanaf en gebruiken het om in hoger sferen te geraken….
Ik gebruik één segmentje van mijn elektrische tandenborstel ,
om de vuile toetsen van mijn toetsenbord te reinigen (inpluggen) (ook de randjes)
En dat werkt prima.

Toegevoegd na 3 minuten:
Mijn oude metalen (stoof)strijkijzertjes dienen nu om papieren op zijn plaats te houden. Bijvoorbeeld buiten op tafel wanneer er veel wind is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik ook een oude opzetborstel van mijn elektrische tandenborstel voor het poetsen in hoeken en gaten (randjes van mijn oven en vaatwasser bijvoorbeeld).
Met een oude afwasborstel maak ik altijd de stofzakken van de stofzuiger schoon.
Met de achterkant van een theelepeltje kan ik nog wel eens een schroef losdraaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tandpasta op een puistje: 5 min laten zitten, en dan weghalen. Dat droogt het puistje uit, en is het meestal binnen een dag weg!.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een eeltschaaf voor de voeten schijnt ook goed te werken als schaaf voor parmezaanse kaas; misschien is een eeltrasp daar ook fijn voor. (parmezaanse kaas he, geen tenen...)
of je dus twee aparte schaven gebruikt moet je zelf bepalen :)

Toegevoegd na 6 minuten:
uh.. bedoel je misschien: voor minder gebruikelijke dingen?
Of meer ongebruikelijk? of zoiets

Toegevoegd na 9 uur:
omgekeerd, een kaasschaaf als eeltschaaf lijkt me niet aan te raden ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zo'n klein metalen trapje van 2 treden, Je hoort het ding te kunnen inklappen maar mij lukte dat vanaf dat ik hem uitklapte niet meer. Kon dat ding dus niet opbergen in het wasmachinehok en daarom heb ik het gebombardeerd tot open "kastje" met 2 schappen hier bij m'n computer. Bewaar op de treden nu een pak printpapier, een verpakking nieuwe printerinkt, een pak kranten die ik nog moet lezen, post die ik per e-mail moet afhandelen en een stapel kladpapier. Moet hij voor trap spelen dan stapel ik het er even af. Zo gebeurd.

Toegevoegd na 4 dagen:
Toiletpapier om de kattenkots op te ruimen.
Toiletpapier om langpootmuggen of ander ongedierte in huis mee te pakken en door het toilet te spoelen.
Brillendoekjes om de monitor en het tv scherm mee schoon te vegen.
Zo'n brede stoffer om je auto mee af te stoffen met van de haren van stof gebruik ik om in een wip mijn kasten, bureau en tv bovenkant mee af te stoffen. Ook heel goed om de bovenkant van boeken mee te doen.
Bierviltjes als onderzetters voor de kleinere potplanten op de marmeren vensterbank. Ook goed voor wiebelende meubels (op maat knippen).

Toegevoegd na 4 dagen:
Lakenspanners, niet om lakens te spannen maar om het dekbed op zijn plaats te houden in het overtrek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schaar snijd vlees beter dan de meeste messen hoor. eiersnijder om champignons te snijden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom hier nou weer 2 minnen? St*mme minkukels! + van mij voor de champignonsnijder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hup ik er ook nog een plus tegenaan. +
flyingcrow
13 jaar geleden
van mij ook een +
Ik snap die minnetjes ook niet ,en ik snijd mijn champignons ook met de eiersnijder hartstikke handig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thnx allen, denk ook niet dat het om die eiersnijder gaat maar meer om het knippen van vlees. zal een toevoeging maken: ligt er natuurlijk aan hoe scherp de schaar is en welk soort vlees. kippenvlees knipt hartstikke lekker bijvoorbeeld en rundvlees in de vorm van een goed dooraderde riblap weer een stuk minder; die snijd ik het liefst half bevroren dan gaat het mes er makkelijk doorheen. Laat de volgende minnen maar komen haha. Gelukkig verschillen smaken en hangt mijn leven er niet van af ;-) En we kunnen het nu eenmaal niet allemaal met elkaar eens zijn :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog een plus voor het knippen van vlees, daarna gewoon in de vaatwasser natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uiteraard :)
Bedoel je ook recycling, upcycling, hergebruik?
Zelf haak ik van gebruikte plastic tassen en van videobanden en cassettetapes hartstikke leuke tassen.

Hier is een blog van een mevrouw die van allerlei dingen,
allerlei andere dingen maakt.
http://mlinla.blogspot.com/search/label/accessories

Oude balpennen in stukjes knippen en je hebt kralen.

Tegels in stukjes knippen of snijden en je maakt er mozaiek van.

Katoenen breigaren samendraaien tot een olielampenpit.

Oh ja:
Ik gebruik in de keuken eigenlijk vooral en hoofdzakelijk een scherp aardappelschilmesje voor alles: brood, fruit, vlees, kaas, noem maar op.
Nou kook ik bijna nooit, maar mijn man - die kookt - vindt dat een gruwel.

Toegevoegd na 7 uur:
Ik smeer dagcreme - voor het gezicht - op mijn ellebogen.
en gebruik shampoo voor gepermanent haar nu op mijn kortgeknipte hoofd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komkommer schillen en snijden ,met de kaasschaaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die oude oliedrum kan óók dienstdoen als....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik een oude MP3 speler waar geen geluid meer uit komt als memory-stick. Gaat prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe ik ook ja +1
Ik schil mijn pompoen altijd met een kaasschaaf gaat uitstekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik bijv. bakspray ( om bakvormen in te vetten) voor van alles;

Kaasraspen;
Erst de rasp insprayen en deze kan dan gemakkelijker worden schoongemaakt.
Tegen verkleurde plasic bakjes;
De bakjes eerst in sprayen mat bakspray voor je er curry- of tomatensaus indoet ( invriezen bijv) Zoverkleuren ze niet.
Tegen roesten van gietijzer;
De pan na het afwassen, als hij nog warm is, inwrijven met bakspray en dan afdekken met bakpapier tussen pan en deksel als ik hem in de kast zet.
Wafels bakken niet meer aan;
Het wafelijzer ermee inspuiten en ze bakken niet meer aan. De antiaanbaklaag heeft ook niet het eeuwige leven.
Fietsketting;
Loopt hij niet soepel meer en heb je geen kettingolie in huis, dan kan je hem met bakspray ook licht inspuiten. Wel
weinig nemen, hij mag er niet nat uitzien. Met een doek het teveel wegnemen.
Verf en vet verwijderen;
Geen stinkend reinigingsmiddel meer op je handen, maar bakspray. Goed inwrijven en afspoelen. Daarna wassen met water en zeep.
Tegen piepende deur; Even op de scharnieren spuiten en hij gaat weer geruisloos. Wel evenwat keukenpapier bij de hand houden om de druppels op te vangen.
En dan nog; vooral nu is het goed om je sneeuwschuiver met bakspray in te spuiten. De sneeuw plakt nu niet meer vast.
Je nagellak droogt sneller met bakspray erover tijdens het drogen. ( die met olijfolie is ook nog eens goed als vochtinbrengend middel voor droge handen)
Gras plakt ook niet meer vast op je grasmaaier met bakspray als je dit spuit op de bladen en onderkant.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vader gebruikt voor alles en nog wat siliconenkit, ongekende mogelijkheden met bakspray zeg +1
amc
13 jaar geleden
Ik houd van experimenteren en uitproberen. Als er een vraag gesteld zou worden over bijv. 'zuiveringszout' of gewone azijn, dan sta je versteld van wat je daar allemaal nog mee kan doen waar het niet oorspronkelijk voor bedoeld is!;)
Rieneke1
13 jaar geleden
heb je er aandelen in amc? ;)
+
amc
13 jaar geleden
Nee, maar ik kan wel goed verkopen, vind je niet?
Zie je het al voor je? Backin stijgt met stip op de beurs!
Rieneke1
13 jaar geleden
haha dat kan je zeker!
ik had nog nooit van het spul gehoord, maar zou er bijna voor naar de winkel rennen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
baking powder, yeah! schuurpoeder om strijkijzerzool mee te reinigen, tegen luchtjes in ijskast, vuilnisvat/container, wasmand; in de wasmachine bij de zeep, bij het afwaswater,samen met azijn in de afvoer en bruisen maar
amc
13 jaar geleden
Juist! Zuiveringszout is zo divers. Luchtige omeletten, weg met vislucht, samen met vit.C tablet als gistvervanger, taai vlees malser maken,super afwasmiddel samen met je gewone-,brandje blussen,glimmend RVS en chroom, thee/koffie aanslag op porselein,vlekken van behang verwijderen,waterverf voor kinderen maken,plekken in antiaanbakpan weer repareren,gietijzeren pan weer schoon,goud/zilver poetsen, gele pianotoetsen schoonmaken, wc pot schoon, marmer schoon, brandwondjes behandelen, zonnebrand verkoeling, tanden/kunstgebit schoon, zalfje voor bijen steken, roos onder controle enz. enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kenners adviseren 'BAKSPRAY'!
Een oude tandenborstel voor de voegjes van de keuken en badkamer. Voegenreiniger erop, lekker gedoseerd, en je kunt plaatsgericht schrobben!

Van plastic flessen kun je prima bijenvallen maken.

Een oude voetbal in de vijver, helpt tegen dichtvriezen. Niet bij stilstaand water, maar als er een beetje stroming inzit, doet die bal het prima. Ander de isomo verpakking die je bij een tv of zo krijgt, leg je omgekeerd (zodat je een luchtbel eronder hebt zitten) in de vijver. Kunnen de vissen daar omhoog komen als ze willen, want daaronder vriest het niet gemakkelijk dicht. Een gaatje aan de bovenkant zorgt voor frisse lucht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een leuke en ook nuttige vraag!

Ik gebruik een flessenlikker (zo'n lange steel om flessen of bekers yoghurt leeg te maken) als rugkrabber, daar waar ik net niet bij kan. Heerlijk, zo'n verlengd handje....

Een washandje met ijsblokjes gevuld op een geschaafde knie van kind.

Een onderzetter voor hete mokken op je tafel onder een kastpoot omdat de kast aan één poot een ietsiepietsie scheef staat...maar nu niet meer.

Een enorme brede, glazen vaas (was kadootje maar deed er niets mee) is nu de ruime wereld van een klein goudvisje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij in huis zijn satestokjes onmisbaar: om te controleren of de cake gaar is en om hondenpoep van de profielzolen onder de schoenen van mijn kids te pulken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch niet dezelfde stokjes hoop ik ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pittig :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heu...., laat ik de sate maar even voor een andere keer, Friezin. Maar bedankt voor het aanbod.
Toiletpapier om je neus te snuiten

Ty bandjes om mijn navigatie op het stuur van de fiets te binden

Dikke sokken om de kinderhandjes ipv onhandige wantjes

gebruikt theezakje om de tl lampen schoon te poetsen

Bier om slakken te verjagen

Boter voor de rubbers van de auto om te voorkomen dat de deuren vastvriezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan me niet voorstellen hoe een antwoord op deze vraag ook minnetjes kan opleveren maar enfin..
:-)
Een leeg bronwaterflesje waar de bodem is uitgeknipt
of gesneden.
Dit om te gebruiken als trechter om ruitenwisservloeistof bij te vullen. Zonder trechter is altijd een geklieder.
Zo'n flesje ligt bij mij altijd ergens klemgezet onder de motorkap, b.v. in de accubak die meestal ook nog wel plaats biedt aan ook nog een doek om de oliepeilstok mee af te vegen.

Toegevoegd na 22 uur:
En dan waren er enige jaren geleden van die metalen 'zeepjes' te koop.
Door die te gebruiken werden vieze geuren, b.v. vis- of uienluchtjes van je handen verwijderd.
Het had iets te maken met ionen, zo stond in de beschrijving van die dingen.
Voor die dingen liep het storm bij o.a. Blokker en het werkte heus wel, maar......
Hetzelfde bereik je, als je daarvoor de metalen tuit van de roestvaststalen kraan gebruikt.
Gewoon met natte handen, zónder zeep, wat met de (open) kraan stoeien.
Het gaat er nu om dat je met ieder plekje van je handen even tegen de kraan aanwrijft.
Als je er mee klaar bent, ruik maar eens. Goed hé.
13 jaar geleden
Met een geodriehoek in je neus peuteren (:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Staafmixer.............................................................................................................................................................................................................................................................................om de verf te roeren natuurlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
....Er blijken vrouwen te zijn die 'm gebruiken voor intiem genot. Ik geloof zonder de mesjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ohw is dat zo ?
En als ze de mesjes vergeten eruit te halen bloeden ze zeker ? ;-)
wattenstaafjes, die je voor je oren gebruikt, die gebruik ik om in moeilijke hoekjes schoon te kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nagellakremover verwijdert praktisch alles! Denk aan: watervaste stift, verf, stickerlijm of andere viezigheid.. Kijk wel uit op welke ondergrond je het smeert!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel vrouwen gaan in bad met de Playmobilboot van zoonlief. Het van een batterij voorziene trillende motortje halen ze er echter vanaf en gebruiken het om in hoger sferen te geraken....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een afwasborstel de tegeltjes schoonmaken van bijvoorbeeld de douche.

Toegevoegd na 4 minuten:
Een dik washandje om de tomtom te beschermen.
13 jaar geleden
jvd
13 jaar geleden
Levert tomtom dan geen hoesje mee?
Da's helemaal niet aardig van dhr. T. Tom. Nou, de amerikaanse tomtom (Garmin) doet dat wel. Een lekker stevig kunstleren hoesje dat precies goed past en waar je ook nog b.v. wat kaartjes voor aantekeningen in een apart vakje kwijtkunt.
En als het machien er niet in zit, is het hoesje helemaal plat, zo neemt het maar weinig extra ruimte in. Mocht mijn gps het ooit begeven, dan krijgt u van mij
dat superhoesje. (en maar hopen dat het bij u tomtom goed past).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
......Dan kun je toch niet meer op het schermpje kijken?
- Oude, versleten sokken gebruik ik als "handschoen"om mijn luxaflex stofvrij en schoon te maken.

- Met een schaar haal ik snij- of sperzieboontjes eenvoudig af.

- Als je erg vieze handen hebt, na bijvoorbeeld een klusje aan je auto of in de tuin, kun je ze makkelijk schoon krijgen met een mengsel van wat koffiedik (neem een gebruikte filter of knip een pad open) en een druppeltje afwasmiddel.

Toegevoegd na 14 uur:
Wasknijpers gebruik ik naast het ophangen van de was ook als clip om aangebroken chipsverpakkingen en dergelijke mee af te sluiten. Ook zijn ze handig om de laatste restjes uit een tube te krijgen, rol deze zo strak mogelijk op en zet het vast met een wasknijper. Zo haal je eenvoudig en zonder te knoeien alles uit de tube.

Toegevoegd na 21 uur:
En nog een ideetje (jaja, ik ben op dreef!):
Lege melkpakken gebruik ik tijdens het koken vaak als mini afvalcontainer. De bovenkant helemaal openvouwen en vullen maar! Na het eten heb je je afval in een handomdraai opgeruimd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik een figuurzaagje nog wel eens als de afvoer van de gootsteen verstopt zit. Alleen dat dunne dingetje dus.
Je komt er vrij diep mee, en omdat hij ruw is, breng je de prut makkelijk in beweging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jvd
13 jaar geleden
Er zijn ook hele lange decoupeerzaagjes.
Wel 20 centimeter.
Zijn óók nogal dun en wel veel steviger
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de Wibra koop je voor 1,99 een heel lange trekveer. Erg handig , ook voor de afvoer van de douche.
Theezakjes tegen wallen onder je ogen (weliswaar geen gebruiksvoorwerp, maar het werkt wel).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bedoeld gewoon iets grappigs doen, gooi een fiets op het dak. lekker alledaags. en je kunt het ook nog op je eigen manier doen! Bekijk het filmpje welke manier bij jou past.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vliegenmepper om iets onder de kast of bank uit te halen.
WC-papier om tussendoor af en toe wc-pot mee af te vegen, dan hoef je niet zo vaak te poetsen (wel daarna handen wassen).
Flexibele plantenbinder voor het doorprikken van het afvoergaatje van de koelkast.
Aardappelschilmesje om onkruid tussen tegels weg te halen.
Wattenstaafjes om gevlekte mascara onder mijn ogen te verwijderen.
Cocktailprikkers om spullen vast te zetten in oasis bij het maken van een bloemstuk.
Metalen nagelvijl gebruiken als briefopener.
Oude shag in een opgerold wollen tapijt om mottengaatjes te voorkomen.
Keukenmes om een schroef mee aan te draaien.
Keukenzout om mijn stoepje sneeuwvrij te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik (stukjes) vis of vlees moet paneren, of voorzien van een laagje meel, doe ik een scheut (paneer)meel in een plastic zakje. Dan doe ik het vlees of de vis erin, schud alles doorelkaar en voilà! Het spul is perfect egaal gepaneerd, zonder troep op je aanrecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus! Doe ik ook altijd zo, werkt perfect.
Een kastmandje, op zijn kant aan de verwarming in de gang hangen, daar handschoenen in doen.
Lekker opgeruimd, maar vooral lekker warm als je ze aantrekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een massage staaf kan je ook als genotsmiddel gebruiken...als je spieren weer los gemasseerd zijn

Toegevoegd na 3 minuten:
indien er een trilfunctie ook nog op zit...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een deurspionnetje gemonteerd op/in een lensdop
om andere foto`s te maken.het werkt.
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
Heb jij ook altijd dat probleem dat als je een filmpje wil kijken op de Ipad dat ie niet lekker recht staat. Hier is de oplossing pak een ontstopper en doe hem op de achterkant van je Ipad en je kan beginnen met kijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik vaak een pen of potlood om mijn haar op te steken als ik geen klemmetjes of stiekjes bij heb!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mijn vrouw is mijn rolstoel een prachtige boodschappenkar die ze niet zelf hoeft te trekken. Pas als ik helemaal ingebouwd zit, dan wordt ik geduwd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gezien maar nog niet zelf geprobeerd:
een simpele schroef/boor-machine om een appel mee te schillen:
je steekt de appel op de kop en laat hem ronddraaien
je houdt een schilmesje tegen de appel en schilt zo in een mum van tijd de hele appel

Toegevoegd na 1 minuut:
en zelf ben ik ook een grote fan van het gebruiken van een schaar voor het snijden van kipfilet of pizza

ik gebruik ook steeds een dunschiller voor het 'schaven' van parmezaanse kaas, gezien ik geen kaasrasp of kaasschaaf heb...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Postelastieken zijn ideaal als bladwijzer voor in je boek of in je agenda. Doe hem om je boek of agenda heen en je bent nooit meer de weg kwijt. Postelastieken zijn trouwens fantastisch voor van alles en nog wat, mijn halve leven hangt aan elkaar met postelastieken.

Gewone elastiekjes zijn ideaal om slingers en ballonnen mee op te hangen en ook weer los te krijgen.

Sateprikkers zijn ideaal om de vieze randjes rond je kookplaat die niet helemaal aansluit op het aanrecht, mee schoon te peuteren.

Sateprikkers zijn ideaal om poffertjes mee om te draaien op de poffertjesplaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kleidingstuk als verdedigings object wanneer iemand met een scherp voorwerp op je af komt lopen.
Door het kledingstuk uit te doen op zijn gezicht te gooien geeft dit jou de tijd om een tegenaanval uit te voeren en de agressor onschadelijk te maken.

Toegevoegd na 4 uur:
Petfles kun je omtoveren in een wespenvanger.
Een magnetron om iets steriel te maken (bijv aarde om te growen, vaatdoekje etc)
ik denk verder dat Afrikanen en mensen uit ontwikkelingslanden er nog wel een miljoen kunnen verzinnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een paperclip en jarretel je kous ophouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
....Een kleine vibrator kun je ook als motortje voor op de Playmobil boot gebruiken.

Toegevoegd na 39 minuten:
...Of als klein kruisraketje.

De grotere, senior modellen, zo uit het Koude Oorlog tijdperk, zijn prima om te bouwen tot maanraket. Likje verf erover: ....Three, Two, One: Ignition! Klaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik draai vaak mijn haar in een knot en steek er dan een potlood doorheen, blijft erg goed zitten en je hebt altijd een potlood bij de hand :P (ik zou alleen zo niet de deur uitgaan)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een theelepeltje om je wimpers mee te krullen
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...Kun je daar niet dat theezakje voor gebruiken, zoals op de vorige pagina gesuggereerd?
Ik gebruik dikke fleece sokken als wanten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bij langdurige afwezigheid niemand hebt om je planten water te geven: zet een emmer water op een verhoging (kratje, kistje, krukje o.i.d.) en daaromheen je kamerplanten (gewoon op de grond, dus lager dan de emmer). Knip lange draden van een bol wol en laat iedere draad vanuit de emmer in de pot van een plant hangen (voor iedere plant 1). Als je thuiskomt staan je plantjes er keurig verzorgd bij. 's Zomers, als het erg warm kan worden, is het wel handig om de planten op een koele plek te zetten, bijv. de badkamer.