Wat is het formaat van een boek met ongeveer 200 pagina's

Toegevoegd na 11 minuten:
Hierbij bedoel ik de grootte van de pagina's (niet de dikte van het boek)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
4.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
42 dus.

Antwoorden (5)

15*20*2 cm

pfff..
Kan je natuurlijk geen enkel zinnig antwoord op geven. Afhankelijk van pagina grootte => breedte hoogte en papier type => Bepaalt dikte.

Ik heb een boek van 189 pagina's uitgebracht. Dat was in pocket-stijl, dun papier 1cm dik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt aan het gramsgewicht per vierkante meter. Hoe zwaarder papier,hoe dikker boek!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na je toevoeging, elk formaat wat jij mooi vindt!
Dit verschilt, want het hangt af van het lettertype.
Je hebt bijvoorbeeld in de bieb grootletterboeken en die letters zijn heel groot. Als je dan 200 pagina's hebt kan het zijn dat de bladzijden heel groot zijn. Dit hoeft niet per se bij grootletterboeken te zijn, kan ook bij andere boeken, want er zijn heel wat maten boeken! (Pak maar es willekeurig een paar boeken uit de kasten van de bieb!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Te zien aan de vragen die je nog meer gesteld hebt, ben je bezig met het maken van een boek, of je bent gewoon erg geinteresseerd in boeken. Leuk!

Om te weten wat er allemaal hoort en niet hoort aan een boek, kun je wel elke vraag hier gaan stellen, maar makkelijker is het om een boek te kiezen dat jij er goed uit vindt zien en dat eens goed te bekijken. Wat voor lettertypes worden er gebruikt, hoe ziet de inhoudsopgave eruit? Hoeveel regels staan er op een pagina? Heeft het boek illustraties en waar staan die dan?

Het allerbelangrijkste van een boek is natuurlijk de inhoud. De rest wordt in de meeste gevallen bepaald door de uitgever. Die bepaalt vaak ook wat er op de voorkant van het boek komt te staan, net als de tekst op de achterkant. De uitgever zet ook de rechten (copyrights) erin ("Niets uit dit boek mag worden gekopieerd en/of..." enzovoort) en bepaalt het aantal bladzijden en eigenlijk alle technische dingen aan een boek.

Mocht je de schrijver van een verhaal zijn, dan hoef je je over dat soort technische dingen dus niet druk te maken. En mocht je het juist leuk vinden om te weten hoe een boek wordt gemaakt, dan kun je misschien een uitgever vragen hoe het werkt. Querido maakt heel veel kinderboeken en ze vinden het vast niet erg om je vragen te beantwoorden.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ongeveer 800 Kb.