hoe maak ik mijn konijnenhok winddicht ?

Mijn dochter heeft een konijn gekregen, een hangoor... Omdat we er een blij konijn van willen maken hebben we besloten om mijn dochter's speelhuisje om te dopen tot konijnenhok. Tussen de planken zitten wat kieren, hoe maak ik het hok tochtvrij zodat het konijn 's winters gewoon buiten blijven kan??
Alle tips en tricks zijn welkom.

Moet ik er ook een nachthok in maken en zo ja hoe groot moet die dan zijn??

Toegevoegd na 3 uur:
ps het huisje staat op een stenen terras en in de konijnentuin is op 60 cm diepte gaas ingegraven zodat ze nergens heenkan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.8K

Het beste antwoord

Wauw, dat is echt een supergelukkig konijn! Wat een mooi onderkomen. Ik denk dat er inderdaad weinig aan hoeft te gebeuren, sowieso zal het speelhuisje als nachthok dienen. Je kunt aan de binnenkant eventueel triplex platen aanbrengen.
En wellicht aan de onderzijde aan de binnenkant metalen platen, ze willen nl. graag in hoeken enzo plassen en poepen en door het aanbrengen van die platen houd je het droog en gaat het niet rotten.

Eventueel kan je als het 's winters echt heel erg koud is of heel erg hard waait nog een jutezak tegen de buitenkant bevestigen. Maar echt heel erg nodig is dit niet aangezien konijnen die gewend zijn buiten te zitten heel goed met hun vacht alles zelf regelen.

Wat ik altijd een fijne site vind om te weten wat ik moet doen met konijnen is www. konijnen.nl. Staat ook info over hokken op!

Knuffel voor je konijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als ik zo je foto bekijk, staat het hok op een niet-tochtige plaats. Dus de kieren zullen niet voor veel tocht zorgen. Maar goed.

je kan platen board oid er tegenaan spijkeren aan de binnen kant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het hok heel eenvoudig aan de buitenkant bekleden met plastic (niet aan de binnenkant, want mogelijk knaagt hij eraan). Daarvoor kun je plastic vuilniszakken nemen (goedkoop). Die heb je in div. kleuren. Je kunt 't gewoon nieten of met kopspijkers vastmaken.