Opvallendste verschil vormen echter de 3D foto's van gebouwen. Google Earth maakt gebruik van luchtfoto's, die weliswaar optisch gekanteld kunnen worden, maar Microsoft heeft daar 3D foto's van gebouwen aan toegevoegd.

Toegevoegd na 10 minuten:
Google en Microsoft hebben met Google Earth/Maps en Virtual Earth producten ontwikkeld die veel op elkaar lijken, maar toch ook veel van elkaar verschillen. Er zijn verschillen in look and feel maar ook verschillen in de wijze waarop ontwikkelaars mashups kunnen produceren.

Virtual Earth is duidelijk scherper dan Google Earth, maar smaken verschillen uiteraard.