Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zoek een beschrijving van 4 vietnam slachtoffers in de periode 1960-1963.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
597
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4?? Er waren er wel meer hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat snap ik, maar ik heb maar voor 4 slachtoffers een beschrijvingen nodig, heb alleen totaal geen idee hoe ik daarop kan zoeken oid. vandaar dat ik het hier vraag!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als ik jou was zou ik de film Platoon of Hamburger Hill eens huren en daar naar kijken, ik denk dat je daar genoeg beelden ziet om een paar treffende omschrijvingen van slachtoffers te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou eens kunnen beginnen met het boek "Vietnam de nooit verdwenen oorlog"

NBD|Biblion recensie
Nieuwenhuis is tijdens de oorlog in Vietnam meermalen ter plekke geweest voor reportages; hij behoorde tot het NOS-team dat de val van Saigon versloeg, werd op 29 april 1975 geëvacueerd en is vanaf 1992 weer verscheidene keren naar Vietnam gereisd om antwoord te vinden op een aantal vragen. Nieuwenhuis had tijdens de oorlog al vraagtekens gezet bij het functioneren van de journalisten in Zuid-Vietnam: in hoeverre waren ze kritisch, zochten ze wel alle mogelijke informatie, stelden ze de goede vragen. Na de val van Zuid-Vietnam werden deze vragen prangender: in hoeverre hadden de journalisten en hijzelf gefaald? In de jaren '90 gaat Nieuwenhuis antwoorden zoeken. In zijn boek beschrijft hij in hoofdstuk 1 hoe de journalisten tijdens de oorlog te werk gingen. In de volgende hoofdstukken beschrijft hij zijn bezoeken aan Saigon en omgeving, Hanoi en omgeving en aan de USA. Hij zoekt overlevenden en journalisten van beide kanten en stelt vragen. Het resultaat is indringend: de oorlog leeft sterker door dan meestal gedacht en toch is de oorlog definitief voorbij.

(Biblion recensie, Drs. Catharina B.E. de Koster-Schneider)

Toegevoegd na 4 minuten:
Andere optie is het als e-book te downloaden boek van Frank Grzyb: A Story for All Americans: Vietnam, Victims, and Veterans . Dat kan je zo downloaden, maar is wel in het Engels. Sowieso is in het Engels veel meer informatie te vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding