Hoe kom je van een tik af?

Ik heb een tik om engels te praten, mensen vinden dat heel irritant terwijl het automatisch gaat. Ik spreek het alsof het mijn moedertaal is terwijl mijn achternaam hardstike hollands is, hoe kom ik van de tik af?

Weet jij het antwoord?

/2500

Meestal kan je daar niets aan doen .

Je kan het afleren, maar de vraag is of dat hier wel gewenst is. Natuurlijk is het ook niet helemaal goed als je heel de tijd Engels spreekt, maar je moet die taal natuurlijk niet afleren. Wat je bijvoorbeeld kan doen is een elastiekje om je pols, en elke keer als je iets Engels zegt 'schiet' je dat elastiekje tegen je pols. Geloof me, dan leer je het vanzelf af.

Veel jongeren praten te pas en te onpas Engels, omdat ze denken dat dit hip is. Dit terwijl de Nederlandse taal ook hartstikke cool is. Probeer niet mee te lopen met de rest en praat gewoon Nederlands als je met Nederlanders omgaat. Je komt waarschijnlijk genoeg toeristen/ buitenlanders waarop je je Engels kan oefenen. Hartstikke handig, dat je deze taal zo goed spreekt, maar laat het niet ten koste gaan van je moedertaal. Als je je dit realiseert, dan gaat het Nederlands praten vanzelf makkelijker.

door mensen te vragen ,als je engels praat,je er op attent te maken en dan gewoon overgaan naar nederlands,succes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100