Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (8)

Matras uithollen en daar je geld stoppen.. Banken niet meer vertrouwen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zie de bron voor wat tips.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
door zodra je contant papiergeld hebt dit onmiddellijk om te wisselen in munten van € 2,-
je past dan wel op om grote uitgaven te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
die gaan altijd de gokkast in
Koop "Het slimme bespaarboek" of vraag t cadeau om geld uit te sparen. Hierin staan heeeeel veel tips over hoe of wat. 244 pagina's om precies te zijn.

Maar om toch een paar voorbeelden te noemen:
- Licht uit wanneer je de kamer verlaat
- Isoleer je huis
- Bel met de vaste lijn ipv mobiel
- Koop geen aquarium
- Hang je was op ipv de droger te gebruiken
- Onderhoud je schoenen, dan gaan ze langer mee.
- etc, etc, etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Meet je geen bestedingspatroon aan dat je niet kunt waarmaken. Loop nooit op de toppen van je financiele kunnen en ga niet mee in die collectieve golven van consumptiegekte.

Als je goed in de gaten houdt wat die euro in je hand nou precies vertegenwoordigt zul je als vanzelf "zuinig" zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Pas iets kopen als je het a) contant kunt betalen, je er b) niets anders voor hoeft te laten, en c) als je het nodig hebt (dus niet als je het wilt, maar als je het nodig hebt, ik herhaal het nog maar even).

Recente studie: 80% van hetgeen we kopen, kopen we omdat we het graag willen hebben, niet omdat we het nodig hebben...

Toen ging ik 'ns even naar mijn uitgaven kijken de afgelopen paar maanden: verdomd man, ik heb grotendeels alleen maar nutteloze troep gekocht!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon ECHT gierig zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je geld niet uitgeven aan stomme dingen
en je moet ook wel gierig doen zoals al die andere kaaskoppen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding