Wat is dit voor eng geluid?

Ik zit nu in mijn kamer en boven mij is de zolder. Nu hoor ik steeds een geluid vanuit mijn plafon. Alsof er geklopt of gekrabt worden. Het wisselt ook steeds van plek.

Ik heb mijn moeder geroepen en zij hoorde het geluid ook. Volgens haar is het een muis ofzo. Maar hoe komt die op zolder? Er is wel een klein raampje wat soms open staat.

Ik ben eigenlijk doodsbang en durf niet te gaan slapen. Misschien een beetje raar maar ik kan het geluid niet plaatsen.

Wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
6.5K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk inderdaad muizen. Muizen weten overal binnen te komen, zelfs in nieuwbouwhuizen van massief beton. Ze weten de kleinste openingetjes te vinden. Is het een ouder huis, dan komen ze vaak binnen via de spauwmuren.
Voor muizen hoef je niet bang te zijn, ze doen niks. Wel kunnen ze overlast veroorzaken door spullen/etenswaar aan te vreten, zich veelvuldig voort te planten en overal muizenkeutels achter te laten, wat niet echt hygienisch is. Dus wellicht een smet je moeder erover hebben om iets tegen de muizen te doen.
Nu gewoon lekker gaan slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Kan best dat het een veldmuisje is dat naar binnen is geglipt.Het is ook koud voor die beestjes.Klemmetjes zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn muizen die heen en weer lopen tussen het plafond en de verdiepingsvloer. Muizen vinden vaak een ingang in huis door bv ventilatieopeningen en eenmaal binnen verblijven ze tussen de plafonds waar ze overwinteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hi,marters komen ook heel graag ravotten en slapen op zolder.lekker warm,zeker in de winter.je hoeft er niet bang voor te zijn,ze doen je niets.
13 jaar geleden
Muisjes of vogeltjes. Onder de dakpan. Lekker warm in deze barre dagen. Muizen hoor je echt rennen, zo van roetsj...
Vogeltjes hoor je hippen. Dat gaat langzamer.

Jouw geluid met kloppen en krabben is dan toch waarschijnlijk een muis, op zoek naar eten. En een muis is nooit alleen..

Morgen eens goed kijken op zolder of je muizenkeuteltjes ziet. Kein, recht en donker. Of uitgeknaagde hapjesin kleding of hout. Dan op zoek naar een muizenval. Anders zitten ze gewoon onder de dakpannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij en een aantal van de buren hebben last van steenmarters. Je beschrijving is precies hetzelfde wat ik zowat elke avond hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Muizen lopen met gemak tegen de buitenmuren op hoor en als dat raampje af en toe open staat zijn ze dus zo binnen. Ik woonde 2 hoog met 4 katten en nog kwamen ze steeds ons huis in. Het kunnen inderdaad ook steenmarters zijn. Die kunnen ook flink herrie maken. Ga gerust slapen; er overkomt je niets.