Is er een verband tussen blank, zwart of aziatisch zijn en intelligentie?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Antwoorden (4)

Da's erg relatief. De gemiddelde Chinees zal bijv. meer over rijst weten, en de gemiddelde blanke meer over aardappels.
Vooral cultuurveschillen - verder maakt 't bitter weinig uit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je puur naar de standaard IQ test kijkt wel.
Aziatische mensen komen beter uit de tests dan blanken. En blanken beter dan zwarten.

Dit is echter terug te voeren op cultuur en achtergrond.

Zo zijn de Amerikanen niet slimmer dan de gemiddelde Europeaan.

Als de cultuur en achtergrond de zelfde zijn maakt het namelijk niets uit welk kleur of soort je ook bent.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jazeker,
Deze zijn allen intelligent, en zoals bekend de één wat meer dan de ander.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit gaat snel rieken naar 'alle blanken zijn slimmer dan alle zwarten', en daar heb ik mijn buik gauw van vol.

Als je wilt, zul je onderzoek vinden die dat "bewijst", al was het maar omdat gemiddeld genomen de blanken extreem veel onderwijs genieten en de zwarten en aziaten over het algemeen vaker analfabeet zijn.

Ik wil niet zeggen dat het een stomme vraag is, maar het rommelt al snel in de onderbuik.