bestaat er een boek "zinsopbouw voor buitenlanders werkzaam in de zorg" of zoiets?

Een buitenlandse vriendin heeft haar diploma helpende in de zorg gehaald en wil graag verder gaan. Dit wordt steeds moeilijker door taalproblemen. Iemand heeft haar gezegd dit boek aan te schaffen, maar weet niet wie het uitgeeft of verkoopt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ik heb dit boek gevonden:

De taal van de verpleging - Nederlands voor buitenlanders
(Blom, Blom & Wesdijk)
ISBN: 9789053529560
Uitgeverij Boom

Dit is een cursus Nederlands voor anderstalige verpleegkundigen. In praktische, aansprekende teksten leren cursisten alle relevante woorden en begrippen die gebruikt worden in de verpleging. De situaties die in de teksten aan bod komen, zijn heel herkenbaar voor de cursisten: gesprekken met patiënten, collega's en leidinggevenden.
De nieuwe woorden zijn vertaald in het Engels, Pools en Litouws. De teksten zijn te beluisteren via de cd.

Begin- en eindniveau:
A2 => B1. De cursist moet een beginnerscursus Nederlands hebben gedaan. Deze methode is geschikt voor lessen in groepsverband, maar ook als zelfstudie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik denk dat dit inderdaad is wat ze zoekt.