Hoe kan je snowboardschoenen het snelst uitlopen?

ik heb nieuwe snowboardschoenen gekocht, maar heb nog steeds erg last van mijn voeten. volgens de medewerkers moet ik ze nog een beetje uitlopen. ik weet wel zeker dat het de goede maat is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.9K

Antwoorden (3)

Draag de snowboardschoenen gewoon thuis. Ook al zit je stil op de bank, dan nog wennen je voeten aan de nieuwe schoenen en kunnen de schoenen een beetje oprekken.

Een snowboardschoen is in eerste instantie bedoeld, om stabiel mee op het board te staan. Dat je er ook mee kan lopen is een tweede ( ik ga er vanuit dat je softboots bedoeld). Het heeft dus geen zin, om hele wandeltochten te gaan houden, om je schoenen in te lopen.

Let er trouwens op dat je de schoenen bij de voorvoet niet te strak doet. De stabiliteit haal je bij de enkel. Hier moet de schoen wel goed vast zitten. Evt kun je gebruik maken van twee veters. Een bij de voorvoet en eentje bij de enkel.
13 jaar geleden
Ik had eerst ook heel veel last van mijn snowboard schoenen. Maar als je er vaak mee loopt wennen je voeten er aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een nachtje in de vriezer gooien maar voordat je dat doet moet je ze wel effe volproppen met kranten. Na dat ene nachtje zal je merken dat ze breder geworden zijn! Succes