Als je een product koopt 3 dagen voor deze in de reclame gaat, heeft de verkoper dan de verplichting het verschil terug te betalen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.2K

Het beste antwoord

Nee, zelfs niet als je het koopt een úúr voor het in de reclame gaat. Dat is nu een typisch geval van jammer dan.
Je kunt proberen een beetje te speculeren op aanschaffen door op het moment dat het reclame / aanbieding / opruiming is pas toe te slaan, met het risico dat het dan op is, maar je kunt een winkelier nooit verplichten jou op de hoogte te brengen van een aanstaande actie of opruiming of korting. Natuurlijk niet ; daar zou hij zichzelf mooi mee in de vingers snijden.

Iedereen maakt het wel eens mee ; een broek kopen, en als je de volgende dag in de stad komt, kost-ie nog maar de helft. Ja, dan voel je je goed genaaid ja. Echt zuur. Maar zo is het nu eenmaal.

En stel dat het wel zo was ; hoe lang zou die periode dan moeten zijn ?? Want op het MOMENT dat er nieuwe kleding binnenkomt in de winkel, bijvoorbeeld, WEET je dat vroeg of laat de laatste exemplaren de opruiming ingaan. Lijkt me wel prettig als ik op dat moment vast die dure jurk apart kon laten hangen voor het moment dat-ie nog maar een paar tientjes kost. Nee, niet dus. Die vlieger gaat niet op.

Wonden likken, en volgende keer een beetje langer wachten.
Bovendien heb je het artikel toch gekocht voor een prijs waar je op dat moment mee accoord ging ; dat het dan later goedkoper is, is balen, maar niemand heeft je verplicht het te kopen ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee, die regel staat nergens geschreven.
14 jaar geleden
Nee! Zelfs niet als je het koopt 1 dag voordat het product in de reclame gaat.
Je zou natuurlijk kunnen proberen het gekochte product terug te brengen (als het bedrijf geld teruggeeft) en daarna hetzelfde artikel voor een lager bedrag te kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een goede verkoper of zaak doet dat gewoon,wij hebben het megemaakt met het kopen van een tomtom.
na 5 dagen koste deze ineens 35,00 euro minder.
terug naar de zaak en het verschil teruggekregen.
de verkoper heeft het goed gedaan want alle collega,s spraken erover en tevens was het mond op mond reclame,die hij en zijn zaak gratis kregen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, die verplichting heeft hij niet maar aardig is het wel. Soms mag je een product binnen x aantal dagen teruggeven, doe dat dan en koop het direct voor de lagere prijs weer terug.

Andersom hoef je ook niet bij te gaan betalen als het product na drie dagen duurder wordt.
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag het niet terug brengen met als reden: Ik kan hem goedkoper krijgen, dan hoeft de winkel het niet te accepteren.
Over het algemeen kun je het artikel dan nog ruilen met kassabon (mits niet gebruikt enzo). Ga dus met het artikel en de kassabon naar de winkel en vraag om het verschil terug. (en als dat niet direct kan, vraag om je geld terug, en koop hetzelfde artikel met korting) Als het artikel duidelijk al gebruikt is heb je in principe nergens recht op, maar je kunt altijd vragen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je had ook kunnen wachten tot je een aanbieding zag voor dat product. Dat heb je bewust niet gedaan, dus heb je pech.
Het zou toch ook vreemd zijn als jij na 3 dagen met een bloemkool terug zou gaan naar de supermarkt omdat hij nu wel in de reclame is, om maar een voorbeeld te geven. Waarschijnlijk doel je nu natuurlijk op duurdere producten, maar daar geld het zelfde voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je moet dan de prijs betalen die op dat moment staat. Anders zou je constant producten terug kunnen brengen.

Dan ga je het nut van de "aanbieding" voorbij!