Een vrouw uit het Britse Isleworth claimt dat ze de snelste bevalling ooit heeft voltooid. Palak Vya beviel namelijk in minder dan 2 minuten na het breken van de vliezen.

De langste bevalling ooit zal waarschijnlijk niet te vinden zijn. Als een bevalling veel te lang duurt, grijpen artsen in omdat anders het leven van de ongeborene en soms ook van de moeder in gevaar komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In heel veel gebieden in de wereld zijn er geen artsen om in te grijpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dan zijn er ook geen betrouwbare bronnen om de tijd op te nemen van de bevalling!

Andere antwoorden (1)

Dat is eigenlijk niet te bepalen, omdat er geen duidelijke standaard is voor wanneer een bevalling als "begonnen" wordt beschouwd. Sommige vrouwen bevallen zonder ooit een wee te hebben gevoeld en sommige vrouwen hebben dagenlang weeën. Die dagenlange weeën kun je dan beschouwen als "lange bevalling", maar vaak zijn het zogenaamde voorweeën en nog niet daadwerkelijk een bevalling.