Ik ben een vrouw van 40 en gesteriliseerd. mijn buizen zijn geknipt.kan ik dan toch zwanger raken?

mijn kleinste zoon is 7 jaar oud toen hij geboren was hebben ze mij meteen gesteriliseerd.
maar ik heb al de gevoelens van een zwanger vrouw en voel bewegingen in mijn baarmoeder. Daarom dus mijn vraag want het is een beetje eng. this scares me.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.7K
Ritsuka
4 jaar geleden
Haal een zwangerschapstest, bel je huisarts of een verloskundigepraktijk
tinus1969
4 jaar geleden
Let op: een zwangerschapstest is na 16 weken ( dus als je kindbewegingen voelt) niet meer betrouwbaar!!!

Antwoorden (1)

Bij de sterilisatie worden de eileiders "doorgesneden". In principe kan je dus niet zwanger meer worden. Toch is het in het verleden wel eens voorgevallen, dat een vrouw ná de sterilisatie toch weer zwanger werd. Héél belangrijk dus om het bij de arts te laten testen.
Uit de tweede bron:
Een sterilisatie geeft geen 100 procent garantie om nooit (meer) zwanger te worden, hoewel de kans op zwangerschap klein is. De kans op zwangerschap is groter naarmate sterilisatie op jongere leeftijd plaatsvindt