Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je letterlijk uit je huid (vel scheuren)?

en dan bedoel ik erger dan striae.
mijn buik staat werkelijk op ploffen, heb het gevoel als ik 1 verkeerde beweging maak alles scheurt.. kan dat echt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee. Maak je geen zorgen, daarvoor zit het lichaam veel te goed in elkaar. Je loopt op de laatste dagen, logisch dat dat zo voelt. Wij wensen je allemaal veel sterkte en een wolk toe!
(Lees meer...)
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, je huid kan echt heel veel hebben en rekt gewoon op. Geen zorgen maken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe heftig dit ook voelt, dat kan echt niet.
Je huid heeft het absoluut enorm te verduren, maar kan gelukkig ook enorm veel hebben.
De huid is uit uit twee heel sterke lagen opgebouwd die jouw groeiende buik met gemak aan kunnen.
Heel veel succes met alles wat nu snel gaat gebeuren!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat kan niet, ook al begrijp ik helemaal wat je bedoelt. Binnen afzienbare tijd (paar dagen toch?) zul je je huid wat meer rust kunnen geven.

Ik wens je heel veel succes met je bevalling en een geweldige wolk van een baby. Na de bevalling weet je waarvoor je buik op "knappen" stond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee gelukkig niet, anders zou je baby er zo uitkomen. Je baby is volgroeid en je loopt op het laatst, dus wordt het tijd dat deze zich gaat melden. Maar zit nog even lekker warm te genieten in je buik. Maak wat eerder scheurt dat zullen je vliezen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, je buik zal niet scheuren omdat je baby zo lekker gegroeid is. Een beetje soepel houden door in te smeren zal wel lekker zijn.

Maar bij mijn oma is het vel van haar benen wel opengescheurd, omdat ze te veel vocht in haar benen had (hoge bloeddruk). Steunkousen hielpen kennelijk niet voldoende. In het verpleeghuis doen ze daar alleen handdoeken in bed leggen, om het vocht op te vangen.
Dan schrik je wel als je dat hoort. Ik werk zelf in de zorg en kom veel bij oude mensen thuis, maar dit had ik ook nog nooit meegemaakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het kan niet echt scheuren maar volgens mij kunnen er wel (kleine) scheurtjes in komen.
Dat heeft mijn moeder namelijk gehad bij m'n broertje...
Het waren witte scheurtjes in de huid. Niet echt diep hoor maar wel een beetje...

Groetjes en nog veel geluk gewenst met je kind!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding