Moeder gevoelens?!

Hallo allemaal! Ik ben een jonge vrouw van bijna 19 en ik ben nogal in de war. Ik heb een ontzettende sterke drang naar zwangerschap, moederschap etc. Ik heb een vaste vriend bijna een jaar. Maar je ziet het al aan de leeftijd het is vrijwel onmogelijk! Ik heb nog geen vervolgopleiding afgerond, woon thuis, alle dingen om juist geen baby te nemen! En dat besef ik me ook goed dat het niet gaat maar ik vraag me af is het normaal om op zo'n jonge leeftijd al zo'n drang te hebben naar moederschap? Zelfs droom ik er over dat ik zwanger ben!
Iemand een advies om hier mee om te gaan? Vertellen durf ik het ook niet aan dierbare.

Toegevoegd na 35 minuten:
Hartstikke bedankt al voor jullie antwoorden! Dat lucht me wel een beetje op. En nee ik ben nooit echt dol geweest op kinderen, als ik een klein kind zie weet ik ook niet hoe ik er op moet reageren (Zal wel komen omdat ik de jongste en enigste kind thuis en in de familie ben, dus geen kleine kinderen gewend ben) Dus moet nog even uitvogelen waar dat zo 1 2 3 vandaan is gekomen... Misschien inderdaad de hormonen:) Zal het er misschien toch maar is met mijn vriend erover hebben praten is inderdaad beter dan verzwijgen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ben je er al achter wat maakt dat je die gevoelens hebt?
Ben je gewoon dol op kinderen? Nieuwsgiering naar hoe het is om zwanger te zijn, moeder te zijn?

Je geeft aan dat je beseft dat het niet handig is om nu bewust een kind op de wereld te zetten op jouw leeftijd en zonder goede opleiding.
Nu heb je alle tijd om ervoor te zorgen dat jouw toekomstige kinderen een goed en stabiel leven krijgen.
Dat kun je ze geven als je een goede opleiding hebt, werkervaring in het vak waar je in wilt gaan werken, financiele zekerheid hebt dat ook jouw kinderen voldoende kunnen doen en een opleiding kunnen volgen etc.

Er zijn vast meiden van jouw leeftijd die dat ook hebben en dit wel of niet hebben doorgezet (bewust of spontaan).
Je moet je alleen wel beseffen dat de roze wolk snel kan verkleuren als je rekeningen niet kunt betalen, geen eigen huis kunt kopen of huren, je relatie van 1 jaar toch niet stabiel genoeg bleek te zijn etc.
Het kan natuurlijk ook goed gaan maar de kans dat het wordt zoals jij dat nu in gedachten hebt, wordt groter als jij een goede basis hebt en financieel en emotioneel voor je kind(eren) kunt zorgen.

Ik wens je veel wijsheid en geduld. En natuurlijk nog vele jaren genieten van het vooruitzicht en je weg richting een gezin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan zijn dat jouw hormonen een loopje met jou nemen. De meeste vrouwen krijgen die drang zo tussen de 25 en 30 jaar. Maar ieder mens is weer anders en jij hebt het nu, wat heel vervelend is omdat het niet uitkomt.

Realiseer je wel dat het weer over gaat. Het is echt beter om er wel met andere mensen over te praten. Praten lucht namelijk op en zorgt ervoor dat jij niet geobsedeerd raakt door je gevoelens.

Misschien kun je via de huisarts met een psycholoog of therapeut gaan praten. Het laatste wat je moet doen is nu zwanger raken, want eenmaal zover, is je leven nooit meer hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou je zo'n haast maken? Je hebt nog jaren voor je om kinderen te krijgen. Ga er eerst aan werken dat je een goed thuis voor je toekomstige kind kan scheppen. Doe een vervolgopleiding zodat je je kind een goede start kan geven van een moeder die zelf de kost kan verdienen. Ook moet je ervoor zorgen dat je in de toekomst een eigen stek hebt, een plek waar je kind in alle rust kan opgroeien. Pas als je de voorwaarden voor een goed leven voor je kind hebt vervuld, pas dan is het tijd om aan kinderen te beginnen.