Hoelang duurt het voordat de vrouw merkbare verschijnselen krijgt dat ze zwanger kan zijn?

Ik was benieuwd vanaf het moment dat je sex hebt hoelang het dan ongeveer duurt tot de vrouw de eerste verschijnselen krijgt dat ze zwanger kan zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.4K

Antwoorden (6)

Meestal een week of twee. (Mits je seks hebt rond de eisprong en daarna niet meer, natuurlijk ;-)).
Uiteraard in eerste instantie doordat de menstruatie uitblijft, maar ook kunnen de borsten gevoelig worden, kan je smaak wat veranderen, en kun je misselijk of wat emotioneler zijn. Een deel van die vroege zwangerschapsverschijnselen is lichamelijk, maar er is zeker ook een psychisch componentje bij.

Zekerheid heb je eigenlijk pas op het moment dat een zwangerschapstest positief is, je op de echo iets kunt zien of het hartje kunt horen. Maar vaak weet je voor die tijd eigenlijk al of het raak is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Menstruatie normaal gezien niet.
Beste is toch een test bij de drogist halen denk ik.
Duidelijke uitleg trouwens +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een innestelingsbloeding heet dat, maar is veel minder bloed dan een menstruatie doorgaans , meestal is het dan "Oud" dus wat bruinig bloed en duurt meestal maar 3 dagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lang niet iedereen heeft een innestelingsbloeding ; het uitblijven van de menstruatie is in de regel het eerste echte zwangerschapsteken, en een innestelingsbloeding is ook eigenlijk niet met een menstruatie te vergelijken.
Ik merkte al binnen een week dat ik mogelijk zwanger was. Het eerste merkte ik dat aan mijn borsten. De tepelhof was al heel snel duidelijk donkerder geworden.

Toegevoegd na 5 minuten:
Hoewel er aan de buitenkant niet altijd even duidelijk te zien is dat je zwanger bent zijn er toch een aantal subtiele veranderingen waar te nemen. Bovendien gebeurt er binnenin je lichaam genoeg!

*De stofwisseling neemt in snelheid toe
*De hartcapaciteit neemt sterk toe
*De hartslag wordt sneller
*De ademhaling wordt sneller
*Je kan last van ochtendmisselijkheid krijgen
*De borsten worden groter en zwaarder
*De borsten worden vaak ook gevoeliger
*De huid rondom je tepel (de areola) wordt donkerder
*Er kunnen kleine blauwe adertjes op de borsten tevoorschijn komen als gevolg van een stevigere doorbloeding
*De baarmoeder wordt groter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja klopt, ik vond soep ineens niet lekker meer terwijl ik altijd een soepmonster was.
Het vaker moeten plassen alleen de laatste maanden.
Ik herken inderdaad bovenstaand rijtje, ik had het na een week door. Ook kan het schelen als het om de eerste of een volgende zwangerschap gaat. Bij de tweede zwangerschap had ik het het snelste door, omdat je het nou eenmaal herkent en het een heel 'ander' gevoel is in je lijf...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij was het juist in de eerste zwangerschap het snelste duidelijk, omdat ik met de tweede zwangerschap nog steeds een donkerdere tepelhof had dan voor dat ik de eerste keer zwanger was geweest.
Ik heb het echt heel anders ervaren. Ik heb drie kinderen en bij alledrie was het anders. Het is inderdaad waar, bij een volgende herken je het gevoel eerder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verschilt heel erg per vrouw en per zwangerschap. Meestal is het te merken twee weken na de conceptie (eisprong). Maar sommige vrouwen merken helemaal niets, zeker als ze niet bewust zwanger proberen te worden. Er zijn vrouwen die pas negen maanden na de conceptie erachter komen dat ze zwanger zijn (vlak voor of tijdens het begin van de bevalling dus). Dit is erg zeldzaam, maar het komt voor. Verder kan het alles daar tussen in zijn.

Toegevoegd na 5 minuten:
Overigens lijken veel van de verschijnselen behoorlijk op die van een aankomende menstruatie, waardoor een zwangerschap mogelijk niet direct wordt opgemerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verschilt per vrouw. Want de ene heeft het vanaf dag 1 na de sex al meteen door en de ander zit te dineren in een restaurant en moet dringend naar het toilet om te plassen en komt er met een baby weer uit. Zelf had ik na dag 1 al een vermoeden. Ik was toen direct al misselijk. En dat meen ik serieus. Ik ben ook misselijk gebleven tot 1 maand voor de bevalling. Maar meestal merken de meeste vrouwen het al wel in de eerste maand. Ze worden niet ongesteld op het moment dat ze het verwachten en ze beginnen zere borsten te krijgen. Dat zijn de meest voorkomende dingen of,verschijnselen