Hoe betrouwbaar is een zwangerschapstest die 2 jaar over datum is?

Ik ben 19-5 voor het laatst ongesteld geweest en had toevallig nog een test liggen, maar deze was goed tot 05-2016. Om 20.50 uur heb ik de test gedaan. De test gaf redelijk snel zwanger 1-2 weken aan. Hoe betrouwbaar is dit? Ik ga morgen een nieuwe test halen, voor de zekerheid.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
7K
tinus1969
5 jaar geleden
Ikvermoed dat de kans op vals negatief (geen reactie; geen kleuring/plusje) groter is dan op vals positief. Dus grote kans dat je zeanger bent.
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Ik denk ook dat je zwanger bent. Er zijn niet veel gevallen bekent waarbij een test positief uitslaat terwijl dit negatief had moeten zijn. Andersom hoor je wel regelmatig.

Antwoorden (1)

nee die is zeker niet betrouwbaar meer. als die over datum is verdwijnt langzaam de reagerende stof.