Als je de anticonceptiepil 1dag bent vergeten in te nemen ben je dan nog beschermt tegen zwangerschap?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
Lees de bijsluiter, daar staat het precies in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem de pil niet :o)
Ritsuka
12 jaar geleden
Ah. Bij mijn pil is het na 12 uur, en wat je dan moet doen hangt af van de week waar je in zit (strip is 3 weken)

Het beste antwoord

op je bijsluiter staat hoelang je hem na je laatste pil nog kan innemen, dat is best lang, als je daar te laat mee bent, ben je niet meer beschermt, je kunt dan het beste meteen aan je stopweek beginnen en de maand daarna met condoom vrijen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

als je hem een hele dag vergeten bent, is hij niet meer betrouwbaar en zul je de rest van de maand condooms erbij moeten gebruiken. of geheelonthouding natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem de morning-afterpil zo snel mogelijk na het onbeschermd vrijen. Hoe eerder je de morning-afterpil neemt hoe beter, uiterlijk binnen 72 uur na het onbeschermde vrijen. Voor meer informatie kun je het artikel lezen.

http://www.kiesbeter.nl/medische-informatie/artikelen/behandeling/morning-afterpil/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger waren anticonceptie pillen heel "zwaar" niet in gewicht natuurlijk maar in werkzame stoffen.

In de loop van de tijd heeft men besloten dat al die vreemde hormonen in je lijf natuurlijk niet goed zijn dus hij werd steeds lichter.

Dat is fijn voor het verminderen van bijwerkingen maar het nadeel is dat voor vrijwel alle pillen van nu geldt dat je hem ZEKER geen dag mag overslaan.

Nog sterker, voor veel pillen geld zelfs dat als je moet overgeven of diarree hebt dat hij mogelijk al niet meer betrouwbaar is.

zie de link daar staat e.e.a toegelicht