Lijkt me wel, als je huishoudhandschoenen gebruikt en het schoongemaakte oppervlak weer goed afspoelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het niet doen. Het is per definitie een gevaarljk midel wat je inademt.

Overigens: Wat ga je met chloor schoonmaken?
mensen denken dat chloor een goed schoonmaak middel is. maar dat is het niet. Vuil is in 2 delen op zetten. Organisch vuil en anorganisch vuil. Een schoonmaak middel maakt nooit beide schoon.
Chloor laat het schoon ruiken en uitzien. maar schoon is het niet. Dat geld ook voor Bleek.

Kijk op verpakkingen van schoonmaakmiddel naar welke PH waarde het heeft. Die bepaalt wat hets choonmaakt. Een toilet of doushe maak je dus altijd met 2 middelen schoon!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe kan het geen kwaad. Je kunt inderdaad handschoenen dragen om te zorgen dat het chloor niet op je huid komt (dat is altijd wel beter).

Wat gevaarlijk is als je chloor mengt met ammonia. Dan komen er giftige dampen vrij. Ook dat is gevaarlijk, ook als je niet zwanger bent.

Vertrouw verder op je neus. Als je een beetje chlorix in de WC doet dan zal je er niet veel van ruiken. Ik neem aan dat je het voor gewoon schoonmaakwerk wil gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op deze site vond ik onderstaande informatie:
http://www.babyinfo.nl/advies/verzorging/jijenjelichaam/art_schadelijkestoffen_schoonmaakmiddelen.asp

Schoonmaakmiddelen: vertrouw op je neus

In principe kunnen schoonmaakmiddelen tijdens je zwangerschap weinig kwaad. Alleen sommige combinaties van verschillende schoonmaakmiddelen zouden schadelijk voor je kind kunnen zijn. Zolang je maar niet te veel middelen door elkaar gebruikt en daarnaast vertrouwt op je neus, kan er weinig misgaan.

Het is overigens wel verstandig om tijdens het schoonmaken altijd handschoenen te dragen. Zo voorkom je dat eventueel schadelijk stoffen via je huid terechtkomen in je lichaam en zo je baby bereiken. Ook moet je ervoor zorgen dat je nooit ammonia vermengt met producten die chloor bevatten. Daardoor ontstaan namelijk giftige dampen die, ook als je niet zwanger bent, erg gevaarlijk zijn.

Daarnaast is het aan te raden om tijdens het schoonmaken altijd te zorgen voor genoeg ventilatie. Zeker wanneer de producten die je gebruikt erg sterk ruiken of veel damp afgeven. Probeer te voorkomen dat je deze geuren en dampen rechtstreeks inademt. Als het middel echt een penetrante, chemische lucht afgeeft, kun je ook overwegen om tijdens je zwangerschap een ander product te gebruiken.

In plaats van spuitbussen met drijfgas kun je als je zwanger bent beter bussen met een handpompje gebruiken. Tot slot geeft het aantal waarschuwingen op de verpakking meestal wel aan hoe giftig of schadelijk een bepaald product is. Als er veel uitroeptekens en doodshoofdjes op staan, kun je het beter laten staan. Vooral oven- en vlekkenreinigers zijn wat dat betreft berucht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
probeer dan wat vaker je adem in te houden, en ventileer goed, maar dat geld voor al die chemicalien wel. (verf, amoniak, wasbenzine, terpetine, enz...)