Wanneer moet ik me echt zorgen maken over een zwangerschap?

Ik moet deze week ongesteld worden, morgenis de laatste dag van deze week, nu ben ik wel heel bang dat ik misschien zwanger ben. Hoe lang moet ik het nog de tijd geven om het zeker te weten en een test te doen, ik durf nu nog geen test te doen, tot het echt nodig is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Je kan een test doen vanaf de eerste dag dat je eigenlijk zou moeten menstrueren. Dus dat zou nu al kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een test kun je altijd doen. Waarom zou je dat niet moeten durven? Het is vor jeeien belang. Wsnt hoe eerder jij erachter komt hoe beter je de volgende stappen kunt nemen. Voor je weet is het al te laat.

Als je heel lang geen sex hebt gehad en dan ineenkeer wel. Wacht dan eerst twee weken en doe dan een zwangerschaps test.

Ga anders naar de huisarts die laat je in een potje plassen dan kijkt hij wel voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik het goed begrijp:

- Je bent bang dat je zwanger bent.
- Je menstruatie blijft al uit.

Tja, in deze situatie zul je er toch aan moeten geloven. Een test is nú nodig. Als je ongewenst zwanger bent, kun je dat het beste zo snel mogelijk weten, zodat je genoeg tijd hebt om te beslissen wat je ermee doet. En mocht je kiezen voor abortus: dat is (emotioneel én lichamelijk) veel ingrijpender naarmate je langer zwanger bent, dus ook daar kun je het best zo vroeg mogelijk bij zijn.

Bijt dus even door de zure appel heen en doe morgen een testje. Die kan trouwens best negatief zijn; misschien is je menstruatie vertraagd door de stress in plaats van zwangerschap. Is de test negatief, wacht dan een weekje of je menstruatie alsnog op komt dagen, zo nee, doe dan nog een testje.

Je hoeft trouwens geen dure test te kopen, die zijn niet beter dan de goedkopere. Eigen merk van het Kruidvat (twee voor 4,99 euro) staat bijvoorbeeld ook goed bekend.

Mocht de test wel positief zijn: sterkte, dan heb je wat moeilijke beslissingen te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Niet langer jezelf in onzekerheid houden. Morgen naar de drogist.