Wanneer kan je weer een test doen na een bloeding ?

ik had begin deze week een positieve zwangerschapstest gedaan en 2 dagen later kreeg ik een bloeding.
gisteren bij de huisarts geweest en die zegd dat het 2 kanten op kan. 50 % kans op miskraam of een innestelingsbloeding.

maar ik vraag me nog even af wanneer ik opnieuw zou kunnen testen. hoe lang blijft dat stofje in je bloed na een miskraam ?

13 jaar geleden
9.4K
rebecca
13 jaar geleden
het bloed nu al een dag een beetje,. wel veel minder dan mijn normale ongesteldheid.
en ik had er gister een soort bruine prop bij leek wat op een rozijntje.
ik weet niet goed wat ik ervan moet denken, en de dokter kan er ook niks van zeggen nog.
50-50 kans ik hou er maar rekening mee dat het mis is. maar die onzekerheid is zo ........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeetje zeg! Vervelend voor jullie!! Ik zou het even afwachten, en idd na de bloeding opnieuw testen. Er zijn vrouwen die hun hele zwangerschap vloeien en toch een kindje krijgen. Dus het hoeft niet een miskraam te zijn. Ik wens je heel veel sterkte.
rebecca
13 jaar geleden
thanks :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zwangerschapshormoon blijft nog een tijdje in je bloed aanwezig (ik dacht 2 weken) dus je kunt met een test niet te weten komen of het goed is of niet. erg vervelend die onzekerheid de enige manier om er achter te komen is met een inwendige echo. misschien kun je de verloskundige bellen voor informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb heel veel gevloeid tijdens mijn zwangerschap, heb vervolgens een gezonde dochter van 8 pond gekregen. Ik hoop dat het voor jou ook niets ernstigs is. Veel sterkte.

Het beste antwoord

HCG kan na een miskraam nog weken in het bloed blijven, het kan dus erg lang duren voordat je op die manier zekerheid hebt. Je kunt beter na de bloeding even overleggen met je huisarts: het kan best dat via een inwendige echo al eerder gezien kan worden of je nog zwanger bent of niet meer.

Sterkte, ik hoop dat het goed komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik weet uit mijn omgeving dat een "echte" miskraam behoorlijk heftig is, een hevige menstruatie zeg maar. Als je een beetje vloeit kan het inderdaad een innestelingsbloeding zijn.

Hou het in de gaten. Als je wel een miskraam hebt gehad blijft het HCG-hormoon nog een poosje in je lichaam zitten. Volgens Wikipedia:

"Na een week of twee is de vrouw doorgaans fysiek volledig hersteld van een miskraam. Drie tot acht weken is een normale termijn waarbinnen de eerste menstruatie weer kan volgen. Ook is het mogelijk dat een vrouw meteen weer zwanger wordt. Een zwangerschapstest is op zo'n moment onbetrouwbaar, omdat het hormoon hCG nog van de vorige zwangerschap in het bloed kan zitten."

Dus in ieder geval is een zwangerschapstest na 2 -3 weken nog niet betrouwbaar. Vraag het anders even na bij je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zwangerschapshormoon blijft nog een tijdje in je bloed aanwezig (ik dacht 2 weken) dus je kunt met een test niet te weten komen of het goed is of niet. erg vervelend die onzekerheid de enige manier om er achter te komen is met een inwendige echo. misschien kun je de verloskundige bellen voor informatie.