Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke fertiliteitsklinieken helpen vrouwen na 43 jaar ook nog?

Mijn vriendin had het liefst door het AMC geholpen geweest, maar zij doen het slechts tot 43. Gezien zij over enkele dagen 43 wordt kan het niet meer. Zijn er in Amsterdam of in de buurt (Utrecht bijvoorbeeld) nog mogelijkheden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In nederland is er geen enkele fertiliteitskliniek die na je 43 verjaardag nog kan en mag helpen om een vrouw zwanger te maken.
Dit heeft te maken met het feit dat de kans op een zwangerschap na je 43ste erg klein is. En de behandeling in een fertiliteitskliniek is erg kostbaar. En de meeste klinieken hebben ook nog een wachtlijst.
Er zijn klinieken in België die nog wel vrouwen na hun 43ste willen helpen. Bijv. het universitair ziekenhuis in Gent. Dat is dan wel afhankelijk van de reden waarom je hulp van een kliniek nodig hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Ik vraag me af waarom België hierin verschilt van Nederland. Is in België de kans op een zwangerschap na je 43ste dan groter, is de behandeling daar niet kostbaar en zijn er daar geen wachtlijsten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Antoni, lijkt mij een goeie vraag. Zou hem hier stellen.
Maar even kort, overal ter wereld is de behandeling duur. En er zijn ook wel eens vrouwen in de 60 op die manier zwanger geworden.
tinus1969
9 jaar geleden
Nee, in Belgie kun je geld uitgeven aan kansloze behandelingen. Nederland beschermt je daartegen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding