Morgen heb ik een belangrijke rechtzaak, stiefouderadoptie. En ga dus mijn ex weer zien sinds 10 jaar. Hoe houd ik mijn emoties/zenuwen in bedwang?

Hij heeft allerlei leugens verteld, om onze zaak neer te halen. Hij heeft tien jaar niet naar zijn dochter omgekeken en mijn huidige man wel. Nu wil mijn huidige man haar echte officiele vader zijn en we zijn dus een zaak stiefouderadoptie gestart. Nu moeten we morgen naar de rechtbank en komt de zaak voor. Ik ga hem dus weer zien na tien jaar en moet hem dus onder ogen komen na het verweer te hebben gelezen waar hij mij aan de schandpaal heeft genageld, terwijl de dingen die geschreven worden allemaal niet waar zijn. Onze advocaat heeft een goed verweer dus we staan zeer sterk maar dat neemt mijn zenuwen en snel geemotioneerd raken niet weg.Hoe ga ik morgen met mijn zenuwen om en hoe houd ik mijn emoties in bedwang?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Door het belangrijkste niet vergeten: Je ex doet er niet meer toe. Het is nu een juridisch gevecht. Wat je ex zegt is niet waar. Dat weet jij; Dat weet je nieuwe partner. Hou dat in je achterhoofd en laat je niet gek maken. Het is het gewoon niet waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ik heb ooit voor mijn examen homeopatische pillen gekocht bij de drogisterij. Hielpen heel goed. Gewoon even vragen bij de kassa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Zoiets had ik ook gehaald voor mijn examens, met valeriaan dacht ik. Helpt goed.
Gebruik valeriaan tabletjes om rustig te blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor de zaak waarvoor je gaat, zou je je al geen zorgen moeten maken, oke je ziet hem terug na 10 jaar, je moet denken aan de jaren waar je nu gelukkig mee bent, laat hem tollen, draai je om laat je advocaat alles regelen..
sta erboven, laat je niet kennen,zo ziet hij dat hij je niks kan maken..
het mooiste zou zijn als jij je heel zelfverzekerd over laat komen, en eenmaal uit beeld, laat je emoties gaan, huil en lach..
je zou eventueel valeriaan van dr vogel kunnen gebruiken, deze zijn op een natuurlijke basis, werken niet versuffend, en verslavend..
succes morgen.. kop op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Door je huidige geluk met man en dochter steeds voor ogen te blijven houden, want dat is waar je nu voor staat en waar je voor vecht. Zij zijn je heden en je toekomst (je ex is verleden tijd) en samen staan jullie sterk! Je hoeft het niet alleen te doen.

Houd bovenstaande als een soort mantra in je hoofd als je morgen voor de rechter staat. Laat je niet afleiden of misleiden door praatjes van je ex. Hij doet er feitelijk niet meer toe.

Veel sterkte en geluk toegewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima antwoorden, heb ik maar 2 dingen aan toe te voegen: probeer zo uitgerust mogelijk in de rechtszaal te verschijnen en zorg dat je er adembenemend mooi uitziet! Niet overdreven, maar precies goed. Heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het voor jou per se noodzakelijk om daar te verschijnen? Kun je je niet door je advocaat laten excuseren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga er vol vertrouwen heen zorg dat je innerlijke rust hebt.
Om je daarbij te helpen kun je bij de drogist :rescue" spray of druppels halen die helpen tegen paniek/angst aanvallen.
Je geeft zelf aan dat de dingen die hij roept niet waar zijn dus dan hoef je je geen zorgen te maken.
Blijf kalm en laat je emoties op de juiste momenten zien niet je boosheid.
En hoe koel het ook klinkt "emoties kun je uitschakelen" (tijdelijk dan)
Succes !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
besef hoe gelukkig je bent zonder die knurft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schrijf kort het doel van de rechtzaak op een kaartje voor in je handtas. Bij emoties kijk je op je kaartje. Bedenk daarbij dat achter iedere boosheid een angst schuilgaat.
13 jaar geleden
Ik ga ervan uit dat je huidige partner naast je staat. Hou je vast aan de gedachte dat je ex niet voor niets je ex is! Je bent nu gelukkig, zorg ervoor dat jij en je huidige man er picobello bij staan en laat je niet verleiden tot een gesprek met hem. Laat alles over aan je advocaat. Hij is er in gespecialiseerd en wordt er stevig voor betaald om je goed te vertegenwoordigen. Bovendien na 10 jaar (hoop dat je bewijzen hebt) heeft je ex echt niet zoveel meer te melden hoor.

Veels succes en laat je niet kisten!!