Het kan heel positief zijn.
Ik ken iemand die ontzettend goed luistert, maar dan halverwege het verhaal afhaakt en weg lijkt te dromen, maar later blijkt dan dat hij heel goed nagedacht heeft over het eerste deel van het verhaal en vervolgens doorgaans met verbluffend goede reacties of oplossingen komt.
Vaak gaat voor hem de verteller te snel en komen er te veel onderwerpen aan de orde. Hij zoekt het in de diepte, maar dan met minder onderwerpen.
Probeer te begrijpen waarom de "niet-luisteraar" niet luistert of niet lijkt te luisteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Goed punt

Andere antwoorden (10)

Het positieve is dan dat het je geduld traint.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ze het ook niet merken als je iets zegt waar je problemen mee zou kunnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind er niets positiefs aan ..net als ze niet geintereseerd zijn
als ik met zulke mensen praat die om zich heen gaan staan te kijken of hun eigen verhaal midden in een gesprek gooien ..geef ik een hand en loop weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zou ik ook gedaan hebben. kan er niet tegen en heb dan ook het gevoel ik stop dan gewoon met praten en loop weg wel met gedag zeggen he hihihi
dat de producenten van ritalin er leuk van op vakantie kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het positieve is dat jij ervan duidelijk gemaakt wordt dat of je verhaal niet leuk genoeg is, of dat zij vermoeid zijn.

Je kunt proberen om het dan anders te vertellen en het misschien wat spannender maken. Een verhaal vertellen is een moeilijke kunst hoor. Zeker voor mensen die ook nog een moe zijn.

Trek het je niet teveel aan. Het kan net zo goed bij hun liggen dat ze even niet de energie hebben om met jouw bezig te zijn.
Je kunt het gewoon even vragen dan. Dan weet je tenminste wat er is. Ook al ligt het wel bij jouw. Zoals misschien dat je opdringerig bent, of iets anders. We maken het allemaal wel eens mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ze als sparringpartners gebruiken als je een toespraak moet voorbereiden; als je hun aandacht weet vast te houden doe je het geweldig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het positieve ervan is dat je naar jezelf gaat luisteren en gaat ontdekken dat dit gesprek zinloos is en jij je energie verspild.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet en geloof niet in een positieve draai in deze!....als jij je verhaal vertelt ,doe je dit niet tegen een muur ,..dus op z'n minst wil je serieus genomen worden toch!,...mensen die niet kunnen luisteren ,kunnen zich ook geen mening vormen ,in feite zoeken ze al naar hun antwoord alvorens jou verhaal gehoord te hebben!...dit is allerminst positief op dit vlak dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat als ze wel na jou luisteren je blijkbaar een goed verhaal vertelt of een goede spreker bent. En als ze niet naar je luisteren je één van de velen bent!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het positieve hieraan kan zijn dat je een beetje begrip voor een ander leert op te brengen.
Als een ander je verhaal niet kan volgen, maar het wel probeert dan heeft diegene dus een probleem. Dit kan van alles zijn, en heeft misschien te maken met concentratiestoornissen of -problemen.
Je zou kunnen vragen aan diegene of hij/zij het verhaal kan volgen, en hoe jij het kan verduidelijken of vergemakkelijken zodat hij het beter kan volgen.
Het positieve hieraan is dat de ander zich goed voelt omdat jij begrip voor hem toont.

Want mensen die wel hun best doen om een verhaal te volgen, maar dit niet kunnen worden vaak afgedaan als een ongeïnteresseerd type terwijl dit lang niet altijd zo hoeft te zijn. Probeer dus soms een beetje door de buitenkant heen te prikken.