schrikt het een man af als je heel direct zegt dat je gek op m bent .. en hem beter wil leren kennen.?

hij gaat binnenkort weg en de kans dat ik hem tegenkom is vrijwel nihil.Hij heeft 2 kinderen en ik ook... beide de voogdij dus ja veel tijd om het kat en muis spelletje te spelen is er ook niet. Daarom dacht ik dus laat ik het gewoon direct zeggen maar nu hoor ik van vrienden dat dat mannen afschrikt.. is dit zo??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Zoals al gezegd : het hangt van de man af.
Maar ook, hoever hij in het verwerkingsproces van het mislukken van z'n huwelijk is : staat hij al weer open voor een nieuwe relatie?

Je vraagt tenslotte niet, of hij volgende week met je wil trouwen, maar dat je graag hem beter wilt leren kennen, en vooral : dat je een beetje bang bent, dat je elkaar uit het oog verliest, als hij 'weg' gaat binnenkort.

In deze tijd van skype is het natuurlijk heel goed mogelijk, om een contact te verdiepen en een soort dagelijkse ontmoeting te hebben. Misschien is dat een idee, waar hij niet van hoeft te schrikken : dat je graag wilt gaan skypen met hem, omdat het je brandend interesseert, hoe het met hem en de kinderen en het wennen gaat.

Nog een alternatief zou zijn : schrijf hem een kort briefje, waarin je zegt, dat je het erg jammer zou vinden als hij weer uit je leven zou verdwijnen, omdat hij een heel leuk, lief, interessant (en vul maar in...) mens is...

In beide gevallen pingpong je een balletje zijn kant op, en je merkt vanzelf, of het balletje teruggespeeld wordt.

Dat je gek op hem bent, zou ik nog even binnenhouden, tot het balletje naar jou teruggepingpongd wordt.
Er zijn per definitie heel veel lieve, leuke mensen op de wereld, en dat mag altijd gezegd worden, vind ik. Iedereen vindt het toch heerlijk om te horen, dat je leuk/lief bent?
Dus dat schrikt beslist niet af.

'Gek zijn op' klinkt al weer ietsje dwingender, en als hij nog niet zover zou zijn, zou hem dat kopschuw kunnen maken : niet nóg meer complicaties en stress, bij zijn verhuizing/nieuwe school voor de kinderen/nieuw huis + inrichting, nieuwe baan ook misschien.....

Maar : ik vind je leuk/lief, en zou het contact met jou erg missen - daar schrikt niemand van.

Ik wens je heel veel fijne uren, al is het misschien in eerste instantie per mail/telefoon/skype.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Dat hangt echt af van de persoon. De ene man houdt ervan en de andere niet.
Ik zou het gewoon zeggen, dan weet je metteen waar je aan toe bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bent allebei volwassen, en wat je vrienden zeggen klopt niet , het streelt een man zijn ego als er iemand stiekem gek op hem is en .. misschien weet hij dat ook al
ga er op af ..nee heb je..ja kan je krijgen ..toch!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat verschilt bij iedere man. Als je de man wat langer kent, kan je raden of het de man afschrikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je gaat afwachten en hij denkt net zo, dan wordt het zeker niets.
Ik zou zeggen: waag je kans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ 1! Gewoon DOEN! ;)
Er zijn genoeg mannen, die het erg prettig vinden, als een vrouw dat tegen ze zegt. en wie niet waagt...
13 jaar geleden
het schrikt misschien wel mannen af die nog geen kinderen of verplichtingen hebben daar kan ik mee akkoord gaan maar in jouw geval was het toch wel best om meteen met de deur in huis te vallen.We leven ook niet meer in de middeleeuwen he en een vrouw mag best zelf uit de kast komen ik heb al gehoord dat mannen dat ook leuk vinden.En je kon hem toch moeilijk laten gaan zonder dat hij het wist je zou er je hele leven spijt van gehad hebben.En nu maar hopen dat hij reageert is het niet.....? succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben een man en mij zou dat niet afschrikken. Ik heb juist liever duidelijkheid, dat ze 't gewoon meteen zeggen ipv kat en muis te spelen, om in jouw termen te blijven.

In jouw geval heb je zoals je zelf al zegt, niet eens de keus om dat te doen. Dus is de vraag dan niet: laat ik hem zonder iets te zeggen gaan, of waag ik het er maar op?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga gewoon recht op je doel af, misschien krijg je een 'nee' als antwoord, maar als je hem echt zo leuk vind krijg je spijt als je hem zo maar laat gaan. ik zeg, doen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou niet op anderen letten en mijn eigen plan trekken.
Onzin dat het een man zal afschrikken. Misschien wil hij het ook wel maar denkt net als jij dat het een te groot risico is om zich zo 'bloot' te geven met zijn gevoelens en hebben anderen hem wel hetzelfde gezegd wat jij te horen krijgt van jouw omgeving. Als hij nou vrijgezel was zonder kinderen , kan ik me er nog iets bij voorstellen.
Wie niet waagt, die niet wint! Maak van je hart geen moordkuil en praat hierover met hem. Straks is hij weg en zal je je misschien de rest van je leven afvragen; " Wat als ik het hem toen gevraagd zou hebben?
amc
13 jaar geleden
Als dat de man in kwestie afschrikt, dan zal het de juiste man misschien wel niet voor je zijn.
Beter zeggen, ipv spijt achteraf dat je je mond hebt gehouden!
Is toch een compliment, als iemand zegt gek op je te zijn!

Goodluck!

Ps: Laat je nog wel even horen, wat je doet en de reactie van de desbetreffende.....doeidoei
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet geschoten is altijd mis ! Omdat de tijd dringt kun je dat het beste op die directe manier doen , gelijk met de deur in huis vallen . Of hij ervan schrikt , dat denk ik niet . waarschijnlijk heb je al bepaalde signalen uitgezonden , je bent al een tijdje gek op hem , en dat heeft een man wel gouw in de gaten . Jij gaat hem vragen wat hij zelf misschien niet direct aandurft maar wel graag wil , en zal misschien aangenaam verrast zijn ! Heel veel succes en geluk !!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook vragen wat hij van jou vindt, dan krijg je meteen een indicatie of je hem kan vertellen wat jij voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het kan afschrikken, maar aangezien de kans nihil is dat je elkaar tegenkomt zou ik dit risico nemen.
13 jaar geleden
Ik zou het geen probleem vinden als je dat zou zeggen, maar bij sommige kan dit afschrikken

of de ergste soort het kan leiden dat hij denkt dat hij macht heeft waardoor hij weet aha ze vind me leuk daar kan ik mee haar in bed... Helaas zijn er soms van deze klootzakken.

Er is een bekende regel in versieren bij een man: if they like you they help you....

Als ik jou was zou ik hem helpen in het versierproces vraag hem zelf uit of inicier iets laat hem merken dat je hem tof als hij zelf interesse heeft zal hij zelf ook initiatief nemen.

Zo kan je aan zijn daden zien of hij je tof vindt want woorden zijn maar blabla... Als je op de daden let zullen de slechte jongens er snel van tussen uit vallen !!!

Toegevoegd na 30 seconden:
Zo kan je dus weten of hij ook gek op jou is.