Hoe vertel ik me ex dat ik echt niks meer wil?

Mijn ex blijft nog steeds van mij houden alleen wil ik niks meer met hem en dan heb ik ook gezegd, omdat we zolang al vrienden zijn (meer dan 7 jaar), en de vorige keer toen we iets hadden bleek dit ook dat we eerder vrienden zijn dat een stelletje. Alleen nu is hij nog steeds verliefd op mij en ik wil eigenlijk verder gaan alleen houd hij me steeds tegen en ik vind het zonde als we onze vriendschap moeten opzeggen, alleen wil ik een verder.

Tips???? Please

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (9)

Ik ben bang dat er maar één oplossing is: het contact beëindigen. Zolang hij zich vastklampt aan elke vorm van vriendschap die jullie hebben, kan hij zich niet richten op een nieuwe relatie. Het is dus ook in zijn belang dat jullie geen contact meer hebben.
En het is de kunst om de boodschap vriendelijk, maar ondubbelzinnig over te brengen, zodat hij niet opnieuw hoop kan hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zult je misschien iets harder op moeten stellen om het hem duidelijk te maken dat je geen relatie meer met hem wil.

Je kunt natuurlijk zeggen dat er wel een goede vriendschap in zit,maar als hij blijft hopen op een relatie dat het dan beter is als jullie elkaar niet meer zien.

Als hij dan alsnog blijft hopen,dan zit er niets anders op dan ook de vriendschap te verbreken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
plus !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je jodokus. ;-)
iemand die nog steeds verliefd op je is en je tegenhoudt? Ken het! je zal als hij jou niet los kan laten, hem loslaten. Hoe moeilijk en pijnlijk dat ook is. Neem acht afstand ( ook al wordt hij boos) Hij moet inzien dat ook HIJ niet op deze manier verder kan. Hij blijft maar hopen op jou,d at het vast een x goedkomt... Uiteindelijk is echt houden van LOSLATEN! Als je van iemand houdt die jou niet meer wil dan laat je diegene gelukkig zijn. Ook zonder jou. Wat jij moet doen is gewoon verder. Ga daten en doe waar jij zin in hebt. Als dat betekent dat jullie vriendschap eindigt, dan was het nooit een echte vriendschap geweest. Echte vrienden steunen elkaar altijd en ondanks dat ze er niet blij mee zijn, accpeteren en respecteren ze jouw keuzes en beslissingen.. Dus vertel hem het eerlijk. En je kunt dit eraan toevoegen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
>>>als doorslaggevend voorbeeld als jullie nog in het zelfde huis wonen, zou ik de sloten laten vervangen als hij niet thuis is. en op zijn werk een brief laten bezorden dat je bij alle vrienden de sleutel komt ophalen/terugvragen omdat je die nou eenmaal terug moet hebben, geen extra uitleg.

>>>als er commentaar komt dan kun je zeggen dat je natuurlijk blij ben dat jullie vrienden blijven, maar dat je niet zo'n nauw contact meer wilt .

>>>je kunt de waarheid zeggen, maar ik heb begrepen dat hij je dan tegen houdt.

>>>wat kan je liegen? ik houd niet meer van je maar blijf je vriendin en ga even in een andere stad wonen met een vriendin, maar ik kom over 3 a 4 maanden terug...
als je dat zegt is het een en al leugen, maar misschien houdt hij zich dan koest ? zeg het maar jij kent hem.

>>>opvakantie gaan niets vertellen niet waar je heen gaat niet hoelang niet met wie... niets dus ... en ineens verdwenen zijn. en wel zo slim zijn om niet je mobiel mee te nemen...

meer ideeën heb ik nu niet, hoop dat je er iets aan hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt ook tegen hem zeggen dat je voorlopig even single wil zijn, omdat je een pauze wil van al dat relatiegedoe.

Hopelijk heb je er wat aan :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan is het toch het beste om eerlijk te zijn.
Je moet dan zeggen dat je het liefst bevriend met hem bent, en dat je bang bent dat een relatie jullie vriendschap verpest.
Maar geef hem vooral geen valse hoop, anders kom je nooit meer van hem af. Succes :)
Als met praten en afstand nemen niet lukt, dan zelf een nieuwe vriend nemen?! Misschien dat hij dan pas inziet dat je echt van een ander kan houden. Bij mij werkte het.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vriendschap is niet mogelijk als een van beiden geen vrienschap wil. Als je contact niet wilt of kunt verbreken, rest je om de boot af te houden. Je doet dit in eerste instantie door een duidelijk gesprek onder vier ogen, waarin je duidelijk maakt hoe jij de vriendschapsrelatie ziet en wat je van de ander verwacht. Let daarbij goed op hoe de ander reageert en of hij het hegrijpt. Leg dingen desnoods meerdere keren uit op verschillende manieren en gebruik voorbeelden om te duiden hoe jij wilt dat het gaat in bepaalde situaties enzo. Confronteer hem ook met gedragingen van hem die jij onwenselijk vindt en vraag hem daarmee te stoppen. Houd je aan afspraken die je maakt in het gesprek en maak het hem gemakkelijk, want ik vraag me af in hoeverre je misschien onbewust nog teveel met hem bezig bent. Jij kunt nl. toch gewoon verder?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is je EX? Maar je bent vrienden met hem? Is dat niet hetzelfde als je dat je hond dood gaat, en je moeder zegt: "Je mag hem wel houden, hoor lieve schat.." (vanuit zijn oogpunt). HIj houdt vast aan mooie herinneringen, terwijl jij er wel klaar mee bent. Het is of begraven, of doorkwakkelen met iets waar jij niet achter staat.

Mijn ex zei ook tegen mij "Ik wil vrienden met elkaar blijven". Inmiddels gaat het prima, zolang we weinig tot nul contact hebben met elkaar. We zijn allang geen vrienden meer. Vrienden zijn geeft hoop, en wat je niet wilt, is de ander hoop geven, als je niet op deze manier verder wilt gaan.

De enige tip die ik jou kan geven is dat je alle contacten verbreekt en dat je hem recht in zijn gezicht zeg dat je niets maar dan ook helemaal niets meer met hem te maken wil hebben. Je wilt geen broer/zus relatie hebben.

Niet bellen, niet smsen, geen contact via de virtuele snelweg en als hij voor je deur staat, niet opendoen. GEen afspraken met hem maken, helemaal niets, zelfs geen praatje maken.

Verwijder hem uit je leven. Er is werkelijk niets waar jij aan vast hoeft te houden, hij houdt aan jou vast omdat jij hem hoop geeft. Je hebt geen kids (ik lees in elk geval dat je geen kids hebt), dus geen reden om bij hem te blijven.

Ik heb wel kids, dus ik moet hem af en toe bellen, omdat me kids dat willen, maar liever heb ik nooit meer contact met hem. En ik moet zeggen: zo weinig mogelijk contact werkt wel, omdat je dan weer je eigen leven weer kan gaan leiden zoals jij het wilt, als vrijgezel.

Als het niet lukt, neem een ander telefoonnummer, en een ander emailadres. Blokkeer hem op internetprofielen. Laat hem niet toe in je huis.

DOEN!

Ik spreek uit ervaring.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeg dat het geen naam hoeft te hebben en geef duidelijk aan wat je wél wilt. Wil je vriendschappelijk met elkaar omgaan? prima! Veel mannen verbinden daar echter tegenwoordig ook sex aan, of intimiteit anderszijds. Je kunt dus aangeven dat je daar niet op zit te wachten en dat je je ongemakkelijk begint te voelen erbij. Dat als hij zich op blijft dringen je je genoodzaakt ziet een poosje afstand te nemen. Dat hij beter zelf misschien even een poosje niet komt om de nieuwe situatie een plekje te geven.