Natuurlijk wel, er is geen enkele reden waarom dat niet zou mogen. Je mag alleen geen rauwe kaas eten, zoals brie of camembert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd! eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste supermarkt brie soorten zijn niet eens van rauwmelkse kaas gemaakt. Dus die mogen ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en zo is het!+
Geen enkel probleem: mijn vriendin is daarna bevallen van een tweeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beetje raar antwoord.
of je van het eten van brie een tweeling zou kunnen krijgen?!
Gelukkig is het antwoord ja, kaas is zelfs een belangrijke bron van voedingsstoffen (zoals kalk), die juist tijdens de zwangerschap zo belangrijk zijn.

MAAR.....het is belangrijk om op te letten dat je geen RAUWMELKSE, ZACHTE kazen eet, i.v.m. een mogelijke besmetting met de Listeria bacterie.

Een boterham met goudse kaas kan dus geen kwaad, evenals de meeste buitenlandse kaassoorten. Alleen bij zachte kaassoorten (kazen die gaan "lopen" als ze rijp c.q. op kamertemparatuur zijn) moet je je afvragen of ze van rauwe (ongepasteuriseerde) melk zijn.

Hoe herken je rauwmelkse zachte kaas? Staat er 'au lait cru' op het etiket, dan bevat de kaas rauwe melk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel maar wel met mate. Er zit nogal wat zout in smeerkaas (smeltzout). Als je last hebt van een hoge bloeddruk tijdens je zwangerschap zou ik het vermijden. Ik mocht 1 boterham p/d met smeerkaas toen ik zwanger was. Ik had wel last van een hoge bloeddruk. Maar ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jouw precies zit. ;-)

onderaan op deze site vind je een handig overzicht van wat je wel en niet veilig kunt eten tijdens je zwangerschap:

http://www.medicinfo.nl/%7B5e470067-ebff-4ce5-99f2-3388f8f92b43%7D