Waarom mag je als je zwanger bent geen biefstuk? En als je dit wel hebt gegeten wat voor kwaad kan dit?

Ik las er een vraag over en ik vond dit raar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.1K

Antwoorden (4)

Biefstuk is vaak deels rauw en daar kunnen bacterien in zitten die niet door verhitting zijn gedood. De bacterien kunnen slecht zijn voor het ongeboren kind.
11 jaar geleden
je mag wel biefstuk eten, alleen moet die heel goed doorbakken zijn. En als je immuun bent voor toxoplasmose en dan mag je alles eten. Als je niet immuun bent dan moet die echt doorbakken zijn, door de bacterie kan je besmet geraken met toxoplasmose en dit kan erge gevolgen voor je kind hebben (blind, doof, .....) Maar je moet zowiezo eerst je bloed laten prikken om te weten wat je mag en wat niet!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat mag wel, alleen als je de biefstuk goed door bakt..

Als je het rauw eet kan je kind toxoplasmose krijgen.
In verband met toxoplasmose wordt geadviseerd geen rauw vlees te eten en groenten extra goed te wassen. De toxoplasmoseparasiet is voor een volwassene ongevaarlijk. Als je ermee besmet raakt, merk je er bijna niets van, hooguit voel je je wat grieperig. Maar voor het ongeboren kind kan een besmetting ernstige afwijkingen tot gevolg hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben het eens met bovenstaande.

Tegenwoordig zijn er vele dingen die not-done zijn tijdens de zwangerschap. Als ik terug denk aan wat ik allemaal niet mocht eten tijdens mijn zwangerschappen...pfff...en dat terwijl mijn moeder meteen met een flinke, sappige, rode biefstuk aan kwam lopen toen ze erachter kwam dat ik zwanger was. Haar verloskundige had haar dat 30 jaar geleden juist aangeraden omdat het goed scheen te zijn voor het bloed van het kindje. Dus mijn moeder heeft bij al haar zwangerschappen elke week een flinke rode biefstuk gegeten. Ik heb er overigens verder niks aan overgehouden. ;)

Maar het is een feit dat er steeds meer onderzoeken plaats vinden, en dat er steeds minder kinderen sterven in de baarmoeder. Dat is uiteraard alleen maar goed.

Kijk anders ook eens op : http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-kind-en-ik/zwanger/eten-en-drinken-tijdens-de-zwangerschap.aspx