Van roken weten we dat het effect heeft op de doorbloeding van de baarmoeder en dat hierdoor het kindje wat kleiner en lichter kan worden geboren. Ook heeft het enig effect op de longcapaciteit. Het gaat dan om meetbare effecten. Hierbij is het altijd belangrijk hoeveel van deze schadelijke stoffen de moeder tot zich neemt en hoe vaak. Hoe meer en hoe langer hoe slechter.

Behalve de vele luchtweginfecties die werden genoemd, zijn de andere dingen daaraan volgens mij niet toe te schrijven. Roken in huis, veroorzaakt veel verkoudheid, hoesten en vol zitten bij een baby of jonger kind.

http://www.gezondheidsnet.nl/medisch/faq/40/roken-en-drinken-tijdens-de-zwangerschap

Roken is dus uitermate slecht voor de ontwikkeling van het foetus. Maar ook meeroken is niet aan te raden. Dus ruimtes waar rook hangt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

als je rookt tijdens de zwangerschap kun je een klein kindje krijgen. het kindje kan meeroken in de baarmoeder.

Toegevoegd na 2 minuten:
kijk eens bij www.stivoro.nl voor de gevolgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wordt altijd afgeraden want idd je kindje kan hierdoor minder snel ontwikkelen. Echter als de moeder tijdens de zwangerschap zoveel stress heeft van het stoppen is het niet aan te raden om te stoppen. Kijk wat voor jullie werkt en zoek hulp bij je huisarts of gynacoloog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is schadelijk en het kind kan zelf ook verslaafd raken. (:O)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als degene met de baby in de buik wijn zou drinken kunnen ze ook gehandicapt raken en verslaafd ook kan je dat krijgen met roken!