Is het mogelijk om een foetus van buitenaf te zien, bijv. door een lamp op de buik van de moeder te schijnen?

Immers, als je je handen boven een lamp houdt zie je ook je botten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan moet iemand wel HEEL dun zijn he? met een beetje mazzel kan je dan ook het hart van de moeder zien kloppen. (het is geen kippenei waarbij je kan zien of het bevrucht is of niet!!!) ;-)

Antwoorden (2)

Nee, de ligging van de foetus is daar te diep voor en de huid en het buikvet zit er ook nog tussen, dat je de beentjes in je hand kunt zien komt omdat de huid rond de hand veel dunner is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De belangrijkste reden dat het niet kan is dat je 2 verschillende zaken vergelijkt.

als je naar je hand kijkt, houd je de lamp onder je hand en je kijkt van de andere kant dus je schijnt als het ware door je hand heen. Dat gaat met die buik dus niet.

Als je van boven op je hand kijkt en je schijnt ook van de bovenkant met een lamp op je hand zie je ook geen botten.

Het kan dus vooral niet omdat het praktisch niet kan, je zou de lamp in je buik moeten hebben.