Waarom is mijn haar dunner geworden na de zwangerschap. Nog belangrijker: wat doe ik eraan??

Mijn jongste is nu 1,5 jaar. Komt het ooit goed met mijn pieken? Tips? Graag!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het schijnt een hormonenkwestie te zijn, ik heb er zelf geen last van gehad maar een vriendin van mij wel.Het heeft zeker 2 jaar geduurd voordat ze haar mooie haar weer terug had. Cystine B6 zou je kunnen gaan slikken maar volgens mij gaat dat op recept van je huisarts.Dit is een medicijn dat haaruit val voorkomt.Het kan ook aan je ijzer liggen.Je zou ermee naar de dokter kunnen gaan en je bloed laten testen.Ik zelf heb wel een tijdje viatmine B geslikt hiervoor dat schijnt ook te helpen.Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook ik heb hier na 8 jaar nog steeds last van. Heb nu op advies van de DA drogist de shampoo Collistar gekocht. Die kun je dan ook weer in combinatie met ampullen gebruiken (maar ik gebruik er gewoon de Hennaplus capsules voor) je haar wordt er sterker van en valt minder uit. ook zijn er medicijnen voor de te koop. Je ziet het ook op de tv reclame en in kruidvat en trekpleister folder. maar ook daar betaal je de hoofdprijs voor. Advies van de DA was als je gewoon gezond eet is het niet nodig. Of je gebruikt een multivitamine waar alles in zit en heeft de rest van je lijf er ook nog wat aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb ik ook gehad. Tijdens de zwangerschap had ik mooi, glanzend haar. Na de zwangerschap... ai ai... Bij mij is het er uiteindelijk uit gegroeid. Eerst een kuurtje van de apotheker (ken de naam niet meer). Daarna kapper. Ik heb mijn haar laten kort(er) knippen, vrij geregeld, tot het pieken en splitsen en dof, eruit was. Nu heb ik opnieuw langer haar.

De apotheker kan je waarschijnlijk goede middeltjes aanraden, dan spaar je weer een doktersvisite uit. Apothekers krijgen die vraag geregeld. De naam van het product dat ik kreeg ben ik even kwijt, maar het hielp wel om het haar dat groeide, te verbeteren. Dus niet het haar dat je al hebt.