Als ik 3 weken zwanger ben wat moet ik dan allemaal doen om de eerste maanden goed te laten lopen??

Bijv na de dokter enz medicijnen enz

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (8)

Als je gezond bent, hoef je niet naar de dokter. Wel kun je informeren bij de verloskundige wanneer je voor de eerste keer moet komen, maar dat hoeft nu ook nog niet. Het is wel uitzonderlijk te weten dat je drie weken zwanger bent want meestal komt een mens daar pas in een later stadium achter, doorgaans na een week of vier, wanneer blijkt dat de menstruatie uitblijft. Drink geen alcohol, rook niet, eet geen rauwmelkse producten (bijv. rauwmelkse kaas), eet geen rauw of onvoldoende gaar vlees. Zorg vol voldoende rust, eet gezond en regelmatig. Dat zijn de zaken die mij meteen te binnen schieten.

Toegevoegd na 53 seconden:
O ja, en als je medicijnen slikt, moet je wel onmiddellijk met de dokter overleggen, maar ik ging er even van uit dat je helemaal gezond bent en niks slikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is helemaal niet uitzonderlijk om na drie weken te weten dat je in verwachting bent. Je eisprong komt gemiddeld halverwege de cyclus. Dat is in de meeste gevallen de vruchtbaarste periode. Twee weken na de eisprong volgt de menstruatie. Vanaf dat moment kan er getest gaan worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze heeft het over een zwangerschapsduur van drie weken. Die wordt berekend vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie. Het is dus wel degelijk uitzonderlijk om nog voordat je je menstruatie weer moet krijgen te weten dat je zwanger bent (al zijn daar tegenwoordig geloof ik ook al testjes voor). Normaliter ben je op zijn vroegst al vier weken zwanger als je een test doet na het uitblijven van de menstruatie. Ik ga er hierbij dan wel uit van een menstruatiecyclus van 28 dagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha, op die fiets... Ik had de twee 'gratis weken' niet meegerekend inderdaad!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onbegrijpelijke min. Je geeft een uitstekend antwoord! +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Begin met het slikken van foliumzuur, als je daar nog niet mee begonnen was. Verkrijgbaar bij iedere drogist. Verder zijn de adviezen in het eerste antwoord ook zeer waardevol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ook n goeie! Die was ik vergeten, maar ja, ik heb dan ook geen katten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, verkeerde plek...
Als je een kat hebt, laat het schoonmaken van de kattenbak de komende 9 maanden aan een ander over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oep, mn reactie over katten bij het verkeerde antwoord gezet. Dan maar alles omdraaien: ja, foliumzuur schijnt ook belangrijk te zijn, maar daar weet ik het fijne niet van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door het slikken van foliumzuur verklein je de kans op aandoeningen als een open ruggetje of een hazenlipje. Wordt sinds de jaren 90 aangeraden aan alle vrouwen die graag zwanger willen worden of in de eerste tien weken van hun zwangerschap zijn.
Op sites zoals babybytes en kindje op komst staat heel veel informatie. Omdat elke zwangere vrouw anders is kun je hier specifieke informatie vinden zoals wat wel of niet te doen/eten. En wanneer je naar de verloskundige gaat enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als eerste gefeliciteerd, alhoewel dit een erg vroeg stadium is, 3 weken. Het advies is...zo gezond mogelijk eten. Voldoende water drinken, voldoende rusten indien moeheid optreedt. Stress vermijden enzv. Meer kan je eigenlijk niet doen.

Je kunt wel van allerlei "dingetjes" last krijgen, maar overal zijn goede tips te vinden voor van alles en nog wat.

Op deze site's vond ik wel interessante info, die je misschien wel heel goed kunt gebruiken! Veel succes en ik hoop dat je een onbezorgde zwangerschap hebt en ervan kunt genieten!

http://www.babyinfo.nl/perioden/zwangerschap/maand1.asp

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/30591-zwangerschap-de-eerste-maanden.html

http://www.babypret.net/zwanger.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede voeding is tijdens – maar ook voorafgaand aan – de zwangerschap extra belangrijk. In de hele zwangerschap is de baby afhankelijk van de voeding die de moeder gebruikt. De kwaliteit van de voeding moet hoog zijn, omdat van de meeste vitamines en mineralen wat extra nodig is. Dat betekent niet dat tijdens de zwangerschap 'voor twee' gegeten moet worden. De basisvoeding die wordt geadviseerd voor volwassenen bevat ook voor zwangere vrouwen voldoende voedingsstoffen. Naast goede voeding geldt een extra aanbeveling voor het slikken van foliumzuur tijdens en voorafgaand aan de zwangerschap. Dit geldt op basis van dit advies ook voor vitamine D.

Er wordt vaak gedacht dat het in de zwangerschap nodig is wat extra of zelfs dubbele hoeveelheden te eten en te drinken. Dat is helemaal niet nodig. De zwangerschap vraagt inderdaad wat extra energie, maar de meeste vrouwen bewegen minder tijdens de zwangerschap waardoor ze ook minder energie verbruiken. Daarom is het niet nodig om veel extra te eten. Met de aanbevolen basisvoeding krijgen moeder en kind in elk geval voldoende goede voedingsstoffen.

Pas op met alcohol en en roken. Die kunnen nadelige effecten hebben op zowel de vruchtbaarheid als op het ongeboren kind. Ook kun je bepaalde voedingsmiddelen zoals lever, gerookte vis en rauwe producten, beter maar laten staan als je zwanger bent, of wilt worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke heel makkelijk gezegd (en niet al die shit uitleg )gewoon een paar zeer belangrijke punten

hier komen ze

*niet veel stress
*niet veel ruzies / spanningen
*gezond eten
*niet te veel medicijnen innemen
*weinig alcohol (t liefst helemaal niet)
*weinig roken ( ook het liefst helemaal niet)
*zowiezo wat al bekend is (eigenlijk dit allemaal wel) niet op je buik vallen (kan je nooit voorkomen maar tenminste wel oppassen)

uhh ja dat is het wel denk ik zo'n beetje ja dat zijn denk ik wel allemaal dingen die je al weet maar ja
ik weet niks anders

maaaaaar ik heb wel een goede tip voor als je baby is geboren
als je kindje rode /schrale huid heeft doe dan op de huis (waar het rood is bepanthen + maizena poeder
maizena poeder neem namelijk al het vocht op want als je wel een schrale plekken hebt is het toch meestal nattig nou daar helpt maizena tegen en zo blijven die schrale plekken droog en kan met behulp van bepanthen het o langzaam aan gaan beteren
ik wist het eerst ook helemaal niet maar toen heb ik het ook geprobeerd maar het werkt echt !

ja sorry dat gaat wel over heel wat anders maar het is tenminste wel een tip
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
foliumzuur slikken, geen rauw vlees geen drank, geen sigaretten gezond eten en drinken en vooral genieten van je grote geheim