Kan je door een heel klein beetje sperma binnen krijgen zwanger worden? Ook al is het niet diep in de vagina gegaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van een klein beetje sperma wordt je ook maar een klein beetje zwanger! Kom op zeg!

Het beste antwoord

De vagina is iets van 8-10 cm diep, dus wat is een klein beetje. Het sperma heeft een zweepstaart en beweegt een beetje. De omgeving in de vagina is zuur en heel slecht voor de kleine zwemmers. Hoe dichter bij de baarmoedermond, hoe groter de kans dat ze hierdoorheen komen.

Maar theoretisch kan je zeker zwanger worden als er sperma in de vagina komt en je net een ovulatie hebt gehad. De enige veilige manier is vrijen met condooms, of de pil gebruiken.

Toegevoegd na 8 minuten:
De kans om zwanger te worden rond je ovulatie ligt rond de 17% als je 1 of 2 dagen daarvoor geovuleerd hebt en neemt snel af als je een of meerdere dagen ná de seks ovuleert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10 cm ja? Dan zou iedere man met zijn snikkel de baarmoedermond raken. Denk het niet hoor..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het klopt wel ;) maar bij opwinding is het ietsjes langer, zo'n 14/15 cm.
Dat de man dan bij de baarmoedermond komt geeft niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hi Cerla, Zie: zie: http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/seksualiteit/diep-vagina.145776 Natuurlijk rekt e.e.a. uit, zeker tijdens seksuele activiteit en bij de geboorte nog veel meer. Maar dat het sperma bij de baarmoedermond wordt geloosd is ook nét de bedoeling he! Mijn ervaring is dat veel mannen zeggen dat ze een forse jongen hebben, maar het gemiddelde ligt op 14 cm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad Ytje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt ben er wijzer uit geworden! :)

Andere antwoorden (1)

Als de celletjes goed kunnen zwemmen is dat geen beletsel om zwanger te kunnen worden. Die kans zit er wel degelijk in.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, die kans zit er in. Gelukkig zijn het geen beste zwemmers en is de vagina zo zuur dat je je überhaupt afvraagt waarom zaadcellen een eicel kunnen bevruchten. Ze moeten eerst de baarmoeder nog passeren en een hele reis maken. De kans bij ovulatie is ongeveer 17%, dus van de 100 mensen die rond de ovulatie onveilig vrijen lopen 17 vrouwen kans om zwanger te worden. Dit is inclusief een klein beetje sperma in het begin van de vagina.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snap de minnen niet. Zijn sommige mensen echt zo naief om te denken dat het niet kan? Van mij een plus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van mij ook, ik geef ook de kans aan.