Graag breng ik mijn man en zijn zus weer in contact met elkaar,hoe pak ik dat aan? Wie kan mij een goed advies geven?

A.s zaterdag trouwt een dochter van mijn schoonzus.
mijn man heeft nu 4 jaar geen contact meer gehad met zijn zus, maar die dochter heeft ons wel uitgenodigd.
mijn man wil niet gaan,omdat hij zijn zus al zolang niet meer heeft gezien,en terwijl er niets voorgevallen is,ik daarentegen wil wel gaan,hoe krijg ik hem zover om toch mee te gaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou alleen gaan!
als je man niet mee wil moet je zijn keuze respecteren...
Anders komt er alleen ruzie van.
En dat is voor de dochter van schoonzus ook niet leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben gisteren toch maar alleen gegaan
mijn man wilde echt niet mee
en me schoonzus reageerde ook koel
en ik ook
ze vroeg niet eens naar haar broer
t was een toch nog een gezellige dag geworden

Andere antwoorden (3)

Hoe denkt die zus er zelf over ?
wil zei jou man wel graag weer zien?
misschien kan je dan eerst met die zus gaan praten en vragen of zij zelf jou man eens wil opbellen deze week.
misschien dat ze jou man duidelijk kan maken dat ze het erg leuk zou vinden dat hij erbij is en dat ze hem zelf ook graag weer eens wil zien
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb veel contact met haar kinderen, maar ook niet met haar en dochter zou zo graag willen dat we beiden komen
maar mijn man zegt nee ik heb geen zin om me zus te zien
rebecca
13 jaar geleden
maar kan jij de zus niet opbellen, vraag anders of de zus onverwacht even bij jullie komt.
misschien dat het dan wel goed komt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan haar wel bellen, en denk wel dat ze blij zal zijn haar kennende
langskomen zal niet zo makkelijk gaan zij woont 780kilometer van ons vandaan
rebecca
13 jaar geleden
ow dat is weer lastig ja :(
Misschien kan je een “toevallige” ontmoeting organiseren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat mij in juist déze situatie véél belangrijker lijkt : hoe is de band tussen je man en het trouwende nichtje?
Als hij haar lievelingsoom is, zou het toch reuze-sneu zijn, als hij er niet bij zou zijn?
Het is ten slotte háár dag, en wat voor haar belangrijk is, moet op de voorgrond staan. En ik denk, dát ze het belangrijk vindt, anders had ze je geen uitnodiging gestuurd.

Jullie hoeven tenslotte niet naast de ouders van de bruid te gaan staan...

en wie weet, wordt het ijs gebroken door de andere gasten, en worden ze min of meer gedwongen toch iets tegen elkaar te zeggen, of kan je het ouderstel uitnodigen, en wordt zo de sfeer tussen broer en zus weer wat meer ontspannen...